Avatar billede Bazookajoe Nybegynder
02. juli 2013 - 11:13 Der er 11 kommentarer

Langsom Computer

Hej

Jeg har for 2 1/2 måned siden købt en sprit ny bærbar, den har fungeret perfekt indtil for et par dage siden.
Der faldt den virkelig i niveau, den kører så langsomt at jeg har problemer med at sidde på internettet, ja selv at skrive den her besked kører ikke smooth.

Jeg åbnede derfor joblisten (hvilket forresten også tog rigtig langtid) for at se på computerens ydeevne og der fandt jeg ud af følgende:

CPU ligger på ca 5%
Hukommelse ligger på 95% (7,5/7,9 GB)
Disk 0 (C: D:) ligger på 100%
Er det et af de her steder man kan finde problemet?
Jeg ligger med et 20 MB internet herhjemme og har ikke hørt klager fra resten af familien om at internettet kører langsomt, så det burde ikke være der problemet er opstået.

Computer specifikationer:
Navn: MSI GE70
CPU: IntelCore i7 -3630QM
VGA: Nvidia GeForce GTX 660M / 2GB GDDR5
RAM: DDRIII 8 GB(4GB*2)
HDD: 750 GB 7200 RPM
Der er installeret Windows 8 på C drevet.
Jeg har lige erstattet Norton Antivirus (mit opstarts abonnement var udløbet) med Avast Antivirus

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
På forhånd, tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. juli 2013 - 11:39 #1
Disk 0 (C: D:) ligger på 100%[/I]
Prøv til en hurtig start, at frigøre lidt plads der hvor din swapfile ligger.

[i]Hukommelse ligger på 95% (7,5/7,9 GB)

Hvad bruger alt den RAM?
Avatar billede Thingo Nybegynder
02. juli 2013 - 11:43 #2
Hej

Kunne godt tænke mig at se (evt. et billede) hvad hvilke nogle baggrundprocessor der kører på din computer for med 8GB Ram skal din Hukommelse IKKE ligge på 95% og din disk er også HELT hen i været, medmindre du er ved at flytte filer eller noget så skal din disk ikke ligge på 100%

- Mikkel
Avatar billede Bazookajoe Nybegynder
02. juli 2013 - 13:04 #3
Nej, tænkte netop også at der var noget galt der.

Kan ikke lige se hvor jeg kan ligge billeder ind her på forum, hvordan kringler jeg den?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. juli 2013 - 14:10 #4
#2
Disken kan sagtens være fyldt selvom der intet laves i forbindelse med den.

@Bazookajoe
Jeg er mere mistænksom over for dit RAM-forbrug.
Jeg har mistanke om en enkelt proces bruger urimeligt meget, den kan du evt blot taste.

Der er et hav af steder på nettet du kan uploade et billed og derefter poste et link her.
Her har du de første 2 steder google servere...
http://billedeupload.dk/
http://www.gratisimage.dk/
Avatar billede Bazookajoe Nybegynder
02. juli 2013 - 14:22 #5
#4 Tak for linket, havde ikke lige tænkt på at man kunne bruge en hjemmeside.. :)

Har taget screenshot af min jobliste, der er blevet byttet om på billed 1 og 2, dvs billedet med navnet "ydeevne 2" er ment som billed nr 1 (øverts på joblisten) og vice versa med billed "ydeevne 1"

http://billedeupload.dk/images/GIbiw.png
http://billedeupload.dk/images/pdKP8.png
http://billedeupload.dk/images/DeIBz.png
http://billedeupload.dk/images/bwTnK.png
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. juli 2013 - 17:53 #6
Har du brugt et program til at se processor ?
For det ligner godt nok ikke mit billed (Win 7 Entreprise), når jeg blot laver Ctrl+Alt+Del.

Jeg kan se dit RAM forbrug er kommet noget ned (fra 95 til 35%), på trods af du har alverdens "skramel" åbent.

Steam bruger næsten 90 MB, den ville jeg kun ha aktiv når jeg spillede.
KillerNetManeger (kender det ikke),  den ville jeg nok kun ha aktiv når jeg spillede.
Paint med 60 MB er nok væk når du ikke tager SS.
Chrome ser ud til at bruge 380 MB, det synes jeg er meget.

Blot for at nævne nogen.

En tur med CC cleaner skader nok ikke.
Avatar billede Bazookajoe Nybegynder
02. juli 2013 - 18:02 #7
#6
Jeg har windows 8, det er måske derfor det ikke ligner det der kommer op hos dig med ctrl alt del.

Det der KillerNetManager er noget der var installeret i forvejen, har ingen anelse om hvad det gør.

Nu spørger jeg nok dumt, men hvad er CC cleaner?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. juli 2013 - 22:12 #8
Et oprydningsprogram...
http://www.piriform.com/ccleaner

Ved eftersyn kan jeg godt se din killer... følger med MSI og er ok.

Er det blevet bedre efter du nu bruger max 35% ram i stedet for næsten 100% ?
Fik du frigjort lidt plads på dit C-drev (der skal altså helst være plads fri til bla swapfile, regn med dobbelt så meget plads fri som du har RAM, den er aktiv uanset du har overskydende ram)
Avatar billede Bazookajoe Nybegynder
02. juli 2013 - 22:39 #9
Ja, fik kørt en cc cleaner og indtil videre fungerer det meget bedre, mange tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2013 - 16:38 #10
Godt du fik opryddet på den.
CCleaner kan jo også andre ting.
Går du i værktøjer-opstart kan du se hvad der starter med Windows.
Her er der sikkert en del du uden videre kan undvære.
Man kan i billedt nederst højre hjørne genne en tekstfil med denne opstart.
Prøv at lægge den ind her, så vi evt kan "lette" din opstart.
En anden ting jeg vil anbefale du også kører engang er AcwCleaner og Malwarebytes for at tjekke den for snavs i systemet.
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 19:53 #11
Velbekomme. :-)

Spørgsmålet er nu afmeldt her.