Avatar billede jens0071 Nybegynder
27. juni 2013 - 15:30 Der er 9 kommentarer

Genvej

Hej,
når man står i faktura modulet i C5, og skal vælge en debitor skal man trykke på et ikon med en pil der peger nedad (ligner et roteret enter ikon), er der ikke en tastatur-genvej, så man slipper for at skulle have fat i musen?
Hilsen Jens
Avatar billede german Nybegynder
27. juni 2013 - 15:34 #1
Du kan anvende tastekombinationen ALT+H, så åbner du kartoteket
Avatar billede jens0071 Nybegynder
27. juni 2013 - 15:37 #2
det virker ikke :S
Avatar billede german Nybegynder
27. juni 2013 - 15:43 #3
Hvilken version af C5 anvender du? Det virker i de fleste udgaver - og det er mange, jeg har prøvet.
Avatar billede jens0071 Nybegynder
27. juni 2013 - 15:47 #4
Microsoft Dynamics C5 version 4.4.1.303 (Build #303)

(hosting gennem c5online.nu)
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. juni 2013 - 16:00 #5
Hejsa,

Du skal bare stå i feltet og trykke på ALT+H - herefter kommer der en liste , hvor du kan trykke F4 for at søge.

Hvis det ikke virker kan det være fordi at der er lavet en brugeropsætning.
Prøv at trykke på opsætning og herefter Taster og herefter Basale redigeringsfunktioner og kig hvad der står ud for Felthjælp - det kan være genvejen er blevet ændret der.
Avatar billede jens0071 Nybegynder
27. juni 2013 - 16:36 #6
Det virker ikke med ALT+H. Har kigget i opsætningsmenuen også under taster, som du nævner og her står der også ALT+H.

Der hvor det ikke virker for mig er:
Debitor
- Faktura
  - feltet "Lev. Konto" som er under punktet Debitor. Det er her  jeg trykker på pilen for at gå ind og vælge den debitor som jeg vil lave fakturaen til, og hvor jeg efterlyser en genvejs knap.
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. juni 2013 - 18:44 #7
Har du prøvet i konto-feltet ?
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. juni 2013 - 18:52 #8
Står du i debitor/kartotek eller debitor/dagligt eller i ordre/kartotek?
Avatar billede german Nybegynder
28. juni 2013 - 07:51 #9
Jeg formoder at du blot holder ALT tasten nede og derefter trykker på H - altså intet tryk på plustegnet?
Du kan jo også oprette ordre og dermed faktura direkte fra debitorkartoteket - find debitor og vælg "Opret ny ordre" i knapperne til højre - Men ALT H burde virke.