Avatar billede aaaaanna Nybegynder
23. juni 2013 - 12:31 Der er 11 kommentarer

CD drev virker pludseligt ikke

Hej.

Jeg har en computer hvor CD-drevet pludselig ikke virker optimalt.
Hver gang jeg indsætter en CD med billeder på, læser den CD'en, og siger, at den er tom. Men hvis jeg sætter CD'en i en anden computer, kan jeg sagtens se alle billederne.
Altså computeren kan godt læse, at der er en CD, men den siger, at den er tom.

Hvad gør jeg?
23. juni 2013 - 12:47 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Er det kun et problem ved den CD ?
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
23. juni 2013 - 13:03 #2
Sorry det er Win7

og nej jeg har prøvet med en anden CD med billeder som har virket før, og den virker heller ikke nu.
23. juni 2013 - 13:28 #3
"Ingen" der virker ?
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
23. juni 2013 - 16:00 #4
er det en bærbare computer vi snakker om eller stationær?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2013 - 18:44 #5
Har du Installeret/fjernet programmer på den for nylig?
Måske bræderprogram?
Eller installeret noget virtuelt dvd drev?
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
25. juni 2013 - 22:40 #6
#3
Nej ingen af dem jeg har prøvet virker mere

#4
Det er en bærbar.

#5
Det er mine forældres computer og jeg tvivler på at de har installeret noget. Men man burde vel ikke kunne installere noget/fjerne noget så den ikke kan læse CD'er mere?
Jeg har tjekket driverene og den siger at alle er up to date.
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
28. juni 2013 - 13:03 #7
Tager på ferie i morgen og kommer hjem om 2 uger. Bare så I ikke tror, at jeg er uengageret.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2013 - 13:15 #8
#6 Mener der er noget med, at hvis man har Nero brænder program og fjerner dette. kan man være uheldig at dvd drevet bliver usynligt.
I visse tilfælde skal man så ind og fjerne noget der hedder upperfilters og lowerfilters.
Du kan prøve denne fixit som skulle rete det til:
http://support.microsoft.com/kb/314060/da
og se om det så bliver synligt igen.
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
28. juni 2013 - 13:24 #9
#8
Tak men så vidt jeg kan se dur FixIt kun til XP eller Vista.
Men der står også i beskrivelse af problemet, at drevet er usynligt... I mit tilfælde kan jeg godt se drevet, og når jeg sætter en CD i, registrerer den også CD'en. Den siger bare, at den er tom.
Men jeg prøver da lige fejlfindingsværktøjet som de også beskriver (altså ikke fixit).
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2013 - 16:22 #10
Avatar billede aaaaanna Nybegynder
18. juli 2013 - 11:35 #11
#10
Er lige kommet tilbage fra ferie. Jeg tjekker linket ud snarest.