Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 20:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Krydsord - virker det - vil du komme tilbage ?

Jeg har lavet et site med krydsordsopgaver : )
- faktisk ikke et "site" endnu, det ligger blot i en mappe på et andet - jeg søger også et domænenavn..

Det er baseret på en snedig algoritme, som genererer opgaverne udfra et fast grid og et start-ord, ved brug af en ordbog uden navne - og for de seneste opgaver også uden genetiv-s (mandenS).
(faktisk uden NOGEN ord som ender på s - det gør HALVDELEN at alle danske ord)

Opgaverne skal være spændende uden (for mange) obskure/oldnordiske/specialiserede ord

Det er designet til at kunne bruges på både mobiler og rigtige skærme..

Hvad synes du om det, so far ?

(Nå ja, og VIRKER det overhovedet i iE - min windows-bærbare er ikke længere iblandt os..)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 22:20 #1
Mangler der ikke et link eller noget?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 23:03 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 08:44 #3
Får ikke den øverste bar med i IE8.
I Firefox er den der.
Sjov kryds og tværs synes jeg, uden at være den der beskæftiger mig med dette :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 08:55 #4
Tak for tippet : )

Nej, man skal være varsom med at kryds- og tværse - det er stærkt vanedannende!

Hm.. toppen er et canvas med "tegnede" repræsentationer af krydsordene..
- har du evt. en iE9'er du kan prøve med ?

Jeg må have lavet en alernativ opgavevælger til iE8!
- øjeblik..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 09:19 #5
Jeg har en Win 7, men jeg mener den er IE10.
Prøver den lige når jeg får tid :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 09:33 #6
Alletiders.

I mellemtiden har jeg givet den en iE8-venlig(ere) top.
Det er næppe det eneste iE8 bøvler med, men nu kan du ihvertfald PRØVE at åbne én med iE8..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 10:05 #7
Ja nu kan jeg åbne  i IE8 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 10:26 #8
Virker også fint i IE10 :-)
Synes faktisk det arbejder hurtigere i IE10 end Firefox.
Siden er lagt som foretrukken, så ja jeg vil da komme tilbage :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 10:55 #9
Fedest - tak for hjælpen : )

hov, hvordan gik det med iE8 - virkede det hele bare i første hug ?!?

Jeg lader liige spørgsmålet stå - så jeg kan høste lidt mere ros : )
- men der er klart point til dig, når den tid kommer!
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 11:16 #10
Prøvede kun et krydsord. Til forskel fra de andre browsere står der i baren nu tekst i stedet for billeder af krydsordet.
Den første hedder Bred 1, Niar 1, 7'er osv..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 11:19 #11
Prøvede lige at åbne en til, og der er ingen problemer med det.
Ved ikke om du kan tilpasse baren i Så IE8 vises som de andre browsere?
Der er jo stadig en del XP brugere.
PS det er kun en lille skønhedsfejl, og ikke altafgørende for oplevelsen. Resten ser ud til at fungere oplever jeg.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 11:53 #12
Njah. Det bliver bøvlet. Jeg genererer jo "billederne" (mange bittesmå sort/hvide firkanter) på et <canvas> med javascript. Det kan iE8 ikke... Så billederne skulle i stedet genereres med PHP - idét tilføjer en ny opgave.. Tjo.. det kunne egentlig nok lade sig gøre  (thinking by writing)  : )
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 12:10 #13
Programmering har jeg overhoved ikke styr på, så der er jeg på herrens mark :-)
Håber da ikke jeg har sat dig på en tidskrævende opgave?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 12:32 #14
Overhovedet ikke - det kræver bare at jeg får sat tilføjelsen af nye opgaver bedre i system - idag hælder jeg dem direkte ind i databasen med en stump SQL ("bagfra" så at sige - navngivningen ku' også trænge til en kærlig hånd..) Så det bliver ikke idag (jeg skal lige ha' spekuleret over hvordan det fremtidssikres - noget med "mapper" med opgaver af bestemte typer/størrelser/sværhedsgrader...)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 13:41 #15
Du er godt klar over du ikke må have flere tråde kørende om samme emne ikke?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 13:58 #16
Jo, og jeg skammer mig også i passende grad..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 14:03 #17
Ok.
Jeg lægger et svar her, som du opfordrede til.
Så kan du når tid er evt bruge dette sammen med andres svar til lukning
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 14:26 #18
Tak skal du ha'
- jeg lade den lige stå åben til mandag aften - måske dukker der en krydsords-veteran op..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. juni 2013 - 15:29 #19
jeg lade den lige stå åben til mandag aften - måske dukker der en krydsords-veteran op..

Det kunne måske ha været mig, men jeg springer over, da du med vilje bryder reglerne.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2013 - 09:34 #20
Tak til 220661 for forbilledlig test.

Og til alle i andre som var inde og prøve, 39 ialt, flere igen og igen, men alligevel ikke gad formulere så meget som en enkelt sætning om jeres oplevelse, folk som jeg selv med en vis sandsynlighed (i denne eller tidligere x-inkarnationer) har brugt timer på at hjælpe videre når i sad fast i noget HTML, Javascript eller PHP kode, eller selv havde noget i gerne ville vise frem og have respons på..
- Til jer er der egentlig kun én ting at sige: