Avatar billede Alice63 Nybegynder
21. juni 2013 - 18:47 Der er 10 kommentarer

Print fra Ipad uden brug af router

Jeg har set på you tube at man kan printe fra Ipad uden brug af router. Jeg har  ellers fået at vide hos el-giganten at der ikke findes en printer der kan printe direkte fra Ipad uden brug af router.
Jeg tænker air-print / e-print?
Er der nogen der kan modbevise det i så fald hvor kan jeg skaffe en printer der kan  det jeg efterlyser.
Og jeg mener ikke at  det skal foregå via USB kabel :-) men gerne trådløst via Ipaden's Wi-Fi
Håber jeg har udtrykt mig klart nok
Avatar billede sky Nybegynder
21. juni 2013 - 18:55 #1
Jeg forstår ikke helt; Hvis du vil printe via WIFI er du vel koblet på via router - eller ?.
Avatar billede juleulven Nybegynder
21. juni 2013 - 19:08 #2
du skal have et netværk for, at dette vil fungerer.... og eftersom "Airprint" er trådløst skal du have et "accesspoint".

et "Accesspoint" er ofte inkluderet i en route.

MEN du kan også bare forbinde et accesspoint til en switch også selv opsætte IP-adresser på alle enheder...

men det er LANGT det nemmeste, at få sig en trådløs router. OG det billigste
Avatar billede Alice63 Nybegynder
21. juni 2013 - 19:44 #4
Svar til Sky:
Jeg har internet på min Ipad og har ikke behov for en router. Det er praktisk for mig når jeg tit er på farten. Jeg kan sagtens skrive ud fra min nuværende Hp men dog ikke trådløst. Lige nu foregår det på denne måde med kabler fra printer til pc og pc'en kører på Ipaden's Wi-Fi når jeg skal printe ud. Temmelig tidskrævende.
Jeg har hørt om en HP- direct print men kan ikke finde det nogen steder i fysiske forretninger.
Avatar billede Alice63 Nybegynder
21. juni 2013 - 19:49 #5
Tak for svaret
Er det noget der kan skaffes herhjemme ? Kunne være rart at dukke op i el- giganten og vise dem det kan lade sig gøre ;-)
Avatar billede Alice63 Nybegynder
21. juni 2013 - 19:50 #6
Jeg synes nu det er nemmest uden en router ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2013 - 08:28 #7
#5 Hvis det er mig du spørger ved jeg det ikke. Og det var også grunden til at linket stod helt alene i #3.
Kender ikke disse printere og deres funktioner.
Har godt nok selv en HP multifunktions printer (HP Officejet G55), men den er 14 år gammel og virker kun over usb :-)
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. juni 2013 - 09:07 #8
#0 dit problem er, at en printers trådløse netværkskort jo skal forbindes ...

den kan jo ikke bare sende signalet op i den blå luft også fanger din computer det signal ...

det er det, et "Accesspoint" (hvad enten det er særskilt boks eller det sidder i en router) gør. Altså er bindeled for alle enheder der vil kommunikere trådløst.

UD af dit soørgsmål er jeg egentlig nysgerrig, du har slet ingen internetforbindelsen på den lokation hvor du har IPAD/Printer?

Eller sidder du med en IPAD med 3G indbygget?

Kig på dette link; "http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&lc=en&dlc=en&tmp_geoLoc=true&docname=c02623193"

Udvid punktet "what is Appel Airprint".
Her ser du; "iPad, iPhone, and iPod touch users can print wirelessly to any ePrint-enabled HP printer that is connected to the same local wireless Network"

Altså: Din HP Printer SKAL være forbundet til et trådløst netværk, netværk defineret ved en switch/accesspoint ELLER en router som KLART at anbefale.

også lige en helt anden sag; et svar på www.eksperten.dk beder man "hjælperen" om, at ligge når trådstarter mener vedkommendes hjælp har været point værdig. Her tildeler du så point.

hvis ingen har hjulpet kan du som trådstarter ligge et svar og give dig selv alle dine point igen.
Avatar billede Alice63 Nybegynder
22. juni 2013 - 10:20 #9
Jeg har fundet noget ved søgning på engelsk og fundet et firma håber at fange dem mandag :-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. juli 2014 - 13:24 #10
Alice63 har du fundet en løsning?