Avatar billede mnemonic Nybegynder
14. januar 2000 - 13:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nogen som har prøvet GICQD

Er der nogen som har prøvet GICQD, og faktisk fået det til at virke ?
Avatar billede midiman Nybegynder
15. januar 2000 - 12:01 #1
Ja ... Jeg har faktisk lige rodet med det i længere tid, og jeg har heller ikke fået det til at virke :-(

Jeg gjorde alt hvad der stod i diverse docs/faqs ...

1. Installeret http://www.sleepycat.com/ (Berkeley DB)

2. Compilet gicqd ( ./configure --with-debugging; make; make tools; make createbase)

3. Oprettet nye brugere med echo "add -f uin=100000 passwd=100000 nick=MiDiMaN" | ./src/dbtool userinfo /tmp/userinfo.db

4. Kørt gicq (./src/gicqd -f conf/gicqd.conf -d .)

5. Men lortet virker ikke ...

Programmet understøtter kun icq protokol v2, så jeg har prøvet med enmeget gammel udgave af icq ... Det hjalp heller ikke

Det er jo også kun en meget tidlig version der er ude (0.0.94b)
Avatar billede mnemonic Nybegynder
20. januar 2000 - 21:40 #2
Det stinker rimelig vildt det program.. Er der ikke nogen som kender et program noget ligende.. Det skal bare virke i stedet ??
Avatar billede mnemonic Nybegynder
25. januar 2000 - 10:47 #3
Nå ikke .. Ok så taget jeg det af listen