Avatar billede Adampantic Nybegynder
20. juni 2013 - 22:29 Der er 12 kommentarer

Bærbar til Minecraft

Hey folks.

Jeg har en nevø der gerne vil kunne spille Minecraft uden at det lagger. Han har sparet godt 3500 sammen, og jeg vil høre om en kan komme med et forslag fra f.eks El giganten eller lignende, hvor man kan få en com der kan køre den uden problemer..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juni 2013 - 22:59 #1
Alt efter dine settings og præcise krav, så skal der ikke ret meget til lige det spil.

Core i3-2310M 2.1GHz
GeForce GT 630M [1280 x 1024]

Vil trække det fair, mere er naturligvis ønskeligt.
http://kortlink.dk/cme2
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juni 2013 - 23:08 #2
Scroll ned her, så kan du se hvad forskellige setup giver af FPS.
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Hardware_performance
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
21. juni 2013 - 05:00 #3
Hvis det kun er til Minecraft så vil jeg anbefale en Intel Core i3 med omkring 2.5 GHz, eller en Intel 2 Duo processor med 2.8 GHz (cirka). Og en Nvidia GeForce GT 630 GPU. Mellem 4 og 6 GB ram.

:)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 07:16 #4
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. juni 2013 - 11:32 #5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 12:13 #7
Igen, det kommer an på hvor høje settings spillet skal ha, på laveste.. ingen problemer.

Acer Aspire E1
Har fin fin CPU, men kun den grafikchip som sidder i nye CPU, altså intet selvstændigt grafikkort og det vil du savne på højere settings.

Packard Bell EasyNote
Har en mere kedelig CPU som nemt presses, den går an, men ikke til "UG kryds og slange" ved højeste settings.
Grafikkortet er kun et GT 620 og ikke GT 630, det vil også presses ved højeste settings.
Grafikkortet her er dog bedre end "ingenting" som er i Acer Aspire E1.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 12:16 #8
Forresten er 4 GB RAM mere end rigeligt.
(nu #3 siger 4-6)
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. juni 2013 - 12:56 #9
Hvilken af de to ville du foreslå?
Avatar billede Adampantic Nybegynder
21. juni 2013 - 13:00 #10
Må indrømme jeg ikke er så meget inde i det med hvad krav der er til Minecraft. Så det er generelt lidt svært for mig at vurdere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 13:59 #11
Problemet er dit budget ikke helt matcher dine ønsker.

Jeg ville nok lede videre efter en billig pc med en i5 CPU og et GT 630 grafikkort, såfremt du ønsker højeste grafiksettings og helt flydende spil.

Vi ryger op på 500-1000 kroner mere end dem du ser på.
Her er noget jeg ville anbefale dig.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776460
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 14:04 #12