Avatar billede TobiasMag Nybegynder
19. juni 2013 - 14:24 Der er 5 kommentarer

slette/gendanne ekstern harddisk

Hej.

Er kommet til at lave et kæmpe fuck up med min ekstern harddisk, hvilket har betydet at min ekstern ikke starter ordenligt op. Min computer genkender enheden men kan ikke få adgang til den.

Tænkte derfor jeg ville prøve at slette partitionen og derved alt hvad der er på den (Har fået backup af de vigtigste filer, så er egentlig ligeglad med resten), for derefter at oprette en ny, i håb om at jeg i det mindste bare ville kunne bruge enheden igen.

Prøvet er så her, at jeg er helt lost på, hvordan gøres dette? Sidder og kigger lidt rundt under diskhåndtering hvor min 2TB harddisk blot står som "Ikke-alokeret" men kan ikke rigtig vælge nogle funktioner med disken.

- Tager meget gerne imod hjælp over teamviewer, og som nævnt er mistede filer på disken absolut intet problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 16:26 #1
Hvis du højreklikker på det ikke allokerede område kan du så ikke få lov til at formatere den?
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
19. juni 2013 - 16:33 #2
Nej desværre. Den står som "Ikke initialiseret" og når jeg prøver at initialiser disk, siger den, at den er skrivebeskyttet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 17:03 #3
Slette den med Killdisk måske:
http://how-to-erase-hard-drive.com/

PS Vælger man at bruge dette program skal man være helt sikker på det er det rette drev man markerer og vælger slet.
Avatar billede TobiasMag Nybegynder
19. juni 2013 - 18:52 #4
Killdisk giver noget "error 19" - Har prøvet blot at ignore all errors, og så ellers lad den gennemføre, men indtil videre står den bare og kører igennem med vanvittig mange errors.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 20:02 #5
Hmm. Det kunne måske så tyde på den kan være defekt.
Man kunne prøve at teste den med evt Hdtune:
http://www.hdtune.com/