Avatar billede lexlother Nybegynder
18. juni 2013 - 12:22 Der er 6 kommentarer

Scanne flere billeder

Skal i gang med at scanne nogle hundrede billeder ind med min canon flatbed scanner.
Findes der ikke et program der kan gøre det lidt nemmere end et af gangen.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2013 - 13:06 #1
så skal du have en ark-føder, og det har du næppe.
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2013 - 14:04 #2
Hvilken scanner bruger du?

Canons egne scannerprogrammer har næsten alle mulighed for det, som kendes som "multiple scans". Du skal bare kigge lidt dybere i vejledningen til programmet, og så vil du sikkert finde ud af, at du kan placere så mange billeder, du kan finde plads til, på pladen, og programmet vil så selv finde ud af resten.

Se f.eks. det her om 4400F:

"Scan Multi-photos"  :

http://www.canon.co.uk/For_Home/Product_Finder/Scanners/Flatbed/canoscan_4400f/
Avatar billede lexlother Nybegynder
18. juni 2013 - 15:02 #3
Avatar billede milter Ekspert
18. juni 2013 - 15:19 #4
Avatar billede store-morten Ekspert
18. juni 2013 - 15:30 #5
Hent evt. den danske vejledning:

http://www.canon-europe.com/Support/Consumer_Products/products/scanners/LiDE_series/CanoScan_LiDE_200.aspx?DLtcmuri=tcm:13-731875&page=2&type=download

Fra side 28

Scanning af flere dokumenter samtidig
Du kan scanne to eller flere fotos (små dokumenter) på samme tid ved at indstille Dokumentstørrelse
(Document Size) til Automatisk reg. (flere dokumenter) (Auto Detect (Multiple
Avatar billede store-morten Ekspert
18. juni 2013 - 15:30 #6
Scanning af flere dokumenter samtidig
Du kan scanne to eller flere fotos (små dokumenter) på samme tid ved at indstille Dokumentstørrelse
(Document Size) til Automatisk reg. (flere dokumenter) (Auto Detect (Multiple Documents)) i
dialogboksen Scanningsindstillinger (Scan Settings) i MP Navigator EX.