Avatar billede hanne_e Nybegynder
17. juni 2013 - 20:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regler om navne på Facebook

Hej eksperter
En af mine bekendte er ny ejer af en virksomhed. En masse folk ønsker at beholde den gamle ejer hvilket i sagens natur ikke kan lade sig gøre. De har så oprettet en side på Facebook med virksomhedens navn hvor de sviner den nye ejer til.

Mit spørgsmål er så: Må man kalde sig hvad som helst på Facebook eller har man en slags ophavsret på sit virksomhedsnavn?

(Indsæt gerne links til dokumentationen...)

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2013 - 20:47 #1
1) skriv til den tidligere ejer, at hvis chikane ikke stoppes, så tilbageholdes betaling for firma.
2) klag til facebook selv, og få dem til at lukke siden.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
17. juni 2013 - 21:13 #2
Det er ikke den tidligere ejer selv, men nogle af hans støtter der har oprettet siden...
Avatar billede hanne_e Nybegynder
17. juni 2013 - 21:59 #3
Nå, jeg fandt dette under hjælp på FB:
Kun autoriserede repræsentanter må administrere en side for et varemærke, sted, en organisation eller offentlig person. Sidenavne skal præcist afspejle sidens indhold.

Det kan de jo ikke siges at være.

Vi prøver at klage til FB. Tak for hjælpen og læg gerne et svar :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2013 - 09:22 #4
bare luk selv
Avatar billede hanne_e Nybegynder
19. juni 2013 - 12:54 #5
ok - tak :-)