Avatar billede grisling100 Nybegynder
15. juni 2013 - 18:42 Der er 1 kommentar

Kan ikke komme ind på d drevet på min ekstra hdd

Hej

Jeg har haft problemer med min harddisk, den var/er delt op i 2 partitioner, c drev med windows på og så et d drev med alt muligt andet, computeren blev ved med at lukke ned og komme med en fejlmelding, kunne ikke installere windows på den igen uden at få en fejlmelding så jeg slettede partitionen c og dermed windows.
Jeg har nu sat en 40gb harddsik i den og installeret windows på den og det virker fint nu vil jeg så gerne sætte den anden harddisk til igen for at hente det som ligger på d drevet, det har jeg så gjort og den finder den også men når jeg så dobbeltklikker på d drevet skriver den at den ikke er formateret og om jeg så vil gøre det, det vil jeg jo ikke gerne gøre da jeg har nogle programmer liggende på det drev som jeg gerne skulle bruge, hvordan kan jeg komme ind på d drevet?

har kigget på denne, men det virker desværre ikke, skriver jeg chkdsk d: får jeg bare denne besked: filsystemtypen er RAW chkdsk kan ikk bruges for rav dev
Prøver jeg så alligevel at skrive chkdk d:/f får jeg samme besked igen :-(

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh. brian
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2013 - 19:55 #1
Det er selvfølgelig for sent nu, men da du slettede C-partitionen på den gamle disk, slettede du sikkert samtidig bootsektoren, som indeholder oplysninger om, hvad der er på computeren og hvor, det er.

Prøv at kigge på TestDisk. Den burde kunne finde indholdet på det gamle D-drev frem igen:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk