Avatar billede hestehaahr Nybegynder
15. juni 2013 - 16:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg få en statinær der kan streame direkte til mit tv?

Hej Eksperter!

Jeg skal have mig en ny stationær. Her er behovet:

Jeg spiller gerne Battle Field (grafik tungt)
Jeg har en kæreste der gerne vil have en flot og lydløs pc
Jeg vil gerne streame film fra pc'en til mit snart nyindkøbte tv. (hvilket tv kan jeg streame til i den forbindelse?)

Håber i kan hjælpe mig!

Peter
Avatar billede Jannickhess Professor
15. juni 2013 - 17:43 #1
Hejsa Peter,

1.Du kan købe en lille sort box, der hedder apple tv
2. Så kan du streame indhold med lyd op på din tv skærm

Det er mit bedste bud.
Jeg har selv apple tv
og er meget glad for denne enhed

JH
Avatar billede hestehaahr Nybegynder
15. juni 2013 - 17:47 #2
Så vidt jeg ved er der begrænsninger på formaterne den afspiller...

Jeg har kigget lidt og overvejer lg's helt nye smart tv fra 2013.

Den kan hooke op på ens trådløse netværk. Jeg har bare endnu ikke set demonstreret hvordan det så virker der fra.

Hvordan den tilgår bibliotekerne og om den kan afspille alle formater og loade subtitles.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 18:20 #3
En raspberry pi med xbmc og køb en nas server.. Så kan du opbevare film mm på nas i stedet for pcen altid skal tændes...

Xbmc og raspberry pi skyldes understøttelse af film, men os at netflix er eller bliver en mulighed

Koster lidt penge, men kan os være der findes smarttv der kan følgende, men der er oftest begrænsninger...
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 18:21 #4
Din pc kan os sættes op som ftp og så kan xbmc forbinde til den..
Avatar billede habalap Nybegynder
15. juni 2013 - 21:24 #5
Du kan også købe:
http://www.edbpriser.dk/fordelerboks-switch/asus-wavi-id-4974114.aspx

med den kan du streame billedet fra din pc til din tv skærm, inklusiv usb stik til mus og tastatur
Avatar billede habalap Nybegynder
15. juni 2013 - 21:28 #6
Har selv en raspberry pi, og selvom den virker fint med xbmc og er billig, så er den lidt langsom og understøtter ikke alle formater... selvom man kan købe understøttelse for det for ca. 20 kr tror jeg, men igen er det en lidt bøvlet affære
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 21:54 #7
#6 hvilken raspberry pi og hvilken version af xbmc er der på den?
Avatar billede hestehaahr Nybegynder
15. juni 2013 - 22:23 #8
Har du selv erdaring med den metode?
Avatar billede hestehaahr Nybegynder
15. juni 2013 - 22:24 #9
Spørgsmålet var til #5
Avatar billede habalap Nybegynder
15. juni 2013 - 22:37 #10
#7 har en model b og bruger openelec den nyeste version, den fungere fint, men den er lidt langsom eksempelvis trækker den 100% på cpu'en konstant, videoplayback virker perfekt udover at den ikke understøtter mpeg-2 codec

#8 nej har ikke personligt prøvet den, har læst reviews som siger at den fungere men er lidt dyr og at der desuden er andre alternativer, selvom jeg ikke har kunnet finde nogle med usb forlænger også
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juni 2013 - 23:04 #11
#10 okay, lyder lidt underligt.. Hvad bruger du som hdd? (Model navn)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juni 2013 - 00:31 #12
#10 nvm har set et par reviews og der vil jeg ikke sige det går langsomt og man kan bruge iphone/android som fjernbetjening.. Oveni det så kan man jo købe de ekstra codecs (koster ialt 3,6 euro) en Raspberry pi med kabinet og sd kort + strømforsyning koster under 600... Hvilket er nok hvis man vil køre med lan kabel (hvilket burde gavne på cpu forbruget). Sammenlignet med flere media bokse så det da billigt og den kan jo køre andet end xbmc hvis det ønskes :-)

Kan se der os er 10% rabat på raspberry pi i den her weekend: http://raspberrypi.dk/
Avatar billede habalap Nybegynder
16. juni 2013 - 00:57 #13
Kører med sandisk ultra 16 gb... Men jeg er enig i at det er god løsning også. Men af egne erfaringer så kører den med en smule lag når man eksempelvis skifter mellem menuer

Har dog heller ikke prøvet andre versioner såsom rasbian og xbian endnu...
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2013 - 16:28 #14
#13 har selv købt en raspberry pi b model og benytter openelec uden lag, dog synes jeg cpu forbrug er mystisk, men har skrabet en masse viden til mig og håber på fremtidig understøttelse af .iso filer mm.

Afmelder overvågning da sagen har stået stille og spørger ikke deltager. Derfor benytter jeg os svar funktionen!