Avatar billede newuser Nybegynder
12. juni 2013 - 14:03 Der er 7 kommentarer

"Android TV"

Hej,

Jeg har et AppleTV 3. Det fungerer upåklageligt og godt, dog inden for de begrænsinger det har.

Jeg har søgt på nettet, og synes ikke, at der er mange Androd tv, ala Apple's. Troede ellers, at der ville være et utal af muligheder her.

Jeg tænker på om hvad man skal købe, hvis man gerne vil have en god brugergrænseflade med god og let betjeningsmulighed/fjernbetjening.

Grunden til jeg gerne vil have et Android TV som supplement til Apple TV er, at der jo er tekniske begrænsinger - fx kan man ikke se DR Bonanza på Apple TV.

Kan I komme med gode råd/anbefalinger til hvad der er det bedste p.t. indenfor "Adroid TV"?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2013 - 15:19 #1
hvad med at koble en pc til et alm tv. Windows og Linux er langt bedre til nettet, og opdateres løbende.
Avatar billede newuser Nybegynder
12. juni 2013 - 15:41 #2
Det er en "AppleTV-løsning" jeg søger. Men tak for rådet.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2013 - 16:02 #3
Avatar billede newuser Nybegynder
12. juni 2013 - 16:08 #4
Tak... men kan du eller andre forklare, hvad forskellen er, og hvorfor man skal vælge den ene frem for den anden?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2013 - 18:37 #5
det er lidt som at vælge telefon - du vælger side, og lever med det.
I apple og android (-tv) er du låst til apps fra disse to.

PT slås de med andre om at være den førende, så de kan sælge flere reklamer til højere pris, og til sidst være ene på markedet.

Jeg vil derfor ikke vælge en af dem - men holde mig på pc-niveau hvis jeg skulle køre andet end mit tv-signal til tv. Jeg har jo i forvejen betalt for pc, og min har hdmi-udgang.

Mangler en forklaring på, hvorfor tv skal bruges som tablet/pc/telefon - den er jo ikke skrap til det...
Avatar billede chalde Seniormester
12. juni 2013 - 19:28 #6
Inden for Androidbaserede HTPC, så er der ualmidneligt mange. Det er både godt og dårligt, da de findes  mange forskellige prislejer, men kvaliteten varierer meget. De findes i mange forskellige prislejer, men det kan godt være svært at finde rundt i, da indmaden varierer meget.
Personligt ville jeg gå efter en med Quadcore og 2gb ram. Skulle min nuværende HTPC stå af, så ville jeg nok haste ud efter en Rikomagic MK802IV: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=780601&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

Derefter ville jeg smide XBMC på den, hvor der også kan afvikles Bonanza, Dr Nu osv..
Avatar billede newuser Nybegynder
13. juni 2013 - 12:27 #7
Tak, læg venligst et svar, hvis point ønskes.

claes57 > Det drejer sig ikke om at bruge tv som tablet/pc/telefon - men netop det et fjernsyn er godt til, nemlig at kunne vise tv. Dette ønsker jeg via netflix og andre tv/streamingudbydere. Problemet er som sagt bare med AppleTV, at den ikke kan vise Bonanza.

Og ja, det kan en pc godt klare... og jeg var egentlig også godt tilfreds med at kunne se netflix via en sådan løsning. Men efter at have brugt AppleTV til dette, så kan jeg ikke forstå, hvorfor folk gider bruge en pc tilslutning til dette - men sådan er vi jo forskellige.