Avatar billede cjjessen Novice
12. juni 2013 - 13:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg Excel til at fatte at den IKKE skal udskrive de skjulte rækker?

Hej alle.

Jeg har lavet et regneark, hvor jeg kan indtaste en masse data i de respektive rækker ned igennem regnearket. Jeg kan imidlertid indtaste i vilkårlige rækker, hvorfor visse rækker er tomme. Jeg har derfor for at minimere mængden af udprint lavet en makro som skjuler de tomme rækker i de i alt 9 sider som "Vis udskrift" siger der er. Udfylder jeg kun et par rækker og skjuler de tomme, så har jeg i layoutet kun én side eksempelvis, men i "Vis usskrift" er der stadig 9 sider, de ligger blot skjult.

Hvordan får jeg Excel til at fatte at den IKKE skal udskrive de skjulte rækker?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juni 2013 - 13:59 #1
Hvis den udskriver skjulte rækker, kan det skyldes der er indsat nogle manuelle sideskift.
Normalt udskrives skjulte rækker ikke.........
Avatar billede cjjessen Novice
12. juni 2013 - 14:02 #2
Hej vejmand :-)

Der er ikke lavet nogle manuelle sideskift, kun de sideskift som Excel selv laver ud fra papirstørrelsen og marginerne.

Mvh. Claus
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
12. juni 2013 - 14:06 #3
Hvilken Excel version?
Avatar billede cjjessen Novice
12. juni 2013 - 14:06 #4
Rettelse: Jeg ved ikke om det betyder noget, gør det nok :-) men rækkerne er "skjult" ved hjælp af "Filter". Dvs. jeg har lavet en "hvis" sætning som bestemmer om rækken er udfyldt eller ej og makroen bygger på en indspilning af filteret, som siger at den ikke skal vise "tomme" celler.
Avatar billede cjjessen Novice
12. juni 2013 - 14:11 #5
Office pakken 2010
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
12. juni 2013 - 14:38 #6
Ok, jeg har 2010 hjemme, her har 2003,

Du skal markere udskriftsområdet, herefter til rediger, gå til, vælg speciel, marker kun synlige.

Hvis ikke det lykkedes dig, så skriv tilbage, så tjekker jeg i aften.
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
12. juni 2013 - 14:41 #7
Genvejstasten F5 åbner vistnok menuen gå til, også i Excel 2010
Avatar billede cjjessen Novice
12. juni 2013 - 14:46 #8
Øv øv...det virker ikke.
Avatar billede lagunadk Novice
12. juni 2013 - 15:00 #9
i 2007 er genvejen ctrl + g :)
hvis det er det der driller
Avatar billede cjjessen Novice
12. juni 2013 - 15:08 #10
Nej genvejstaasten F5 virker fint da kommer man ind i "Gå til", men det løser ikke problemet :(
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
12. juni 2013 - 16:32 #11
Har du markeret udskriftsområdet? Før du vælger F5, gå til, speciel, kun synlige?
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
12. juni 2013 - 18:10 #12
Hej Igen

Jeg har lige afprøvet i 2010, det virker hos mig.
Med F, speciel, kun synlige celler i højre kolonne, 4 nederst
Avatar billede cjjessen Novice
13. juni 2013 - 08:13 #13
Hej p5.

Ja jeg har prøvet og markere udskriftsområdet når der er skjulte rækker, men det fungerer ikke :(
Avatar billede duxz Nybegynder
13. juni 2013 - 11:04 #14
Du kunne også lave et print ark med de formateringer du gerne vil ha'....det er nemmere end det andet.

Hvis du ikke gider det så kan du prøve at gruppere rækkerne i stedet for at skjule dem.....men det ville selvfølgelig betyde at du skulle rette din makro til.
Avatar billede cjjessen Novice
13. juni 2013 - 11:27 #15
Hej duxz.

Ja denne løsning er også med i mine overvejelser, men kun som sidste udvej :)

Mvh. Claus
Avatar billede cjjessen Novice
27. juni 2013 - 07:30 #16
Hmm...Excel er ikke altid lige logisk :(