Avatar billede eurodont Juniormester
09. juni 2013 - 11:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ekstra harddisk til sin Playstation 3

Jeg har et spørgsmål angående min søns Playstation 3.

Han har lige købt Bioshock Ultimate Rapture Edition, men kan af én eller anden grund ikke spille det.

Der står på bagsiden af indpakningen, at det kræver at man har 22Gb ledig plads, hvilket han har (32Gb).

Han havde det hjemme hos en kammerat efterfølgende, hvor der ikke var nogle problemer med at køre spillet.

Vi forestiller os, at det er et pladsproblem, til trods for hans 32Gb ledig plads (ud af 111Gb) og havde derfor overvejet at købe en ny PS3.

Imidlertid, er jeg nu blevet i tvivl, om det kan lade sig gøre at tilslutte en ekstern Harddisk, og så køre spillet derfra, og beder om Jeres hjælp til dette spørgsmål.

Mvh.
Sirus
Avatar billede eurodont Juniormester
09. juni 2013 - 11:38 #1
PS: Det skal lige nævnes, at vi har nyeste Systemsoftwareopdatering: Version 4.31
Avatar billede eurodont Juniormester
09. juni 2013 - 11:39 #2
PS: Det skal lige nævnes, at vi har nyeste Systemsoftwareopdatering: Version 4.31
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2013 - 12:53 #3
Hej.

  Du kan ikke installere spil på en ekstern harddisk - kun sikkerhedskopiere og den slags. Men du kan jo udskifte disken i den for en slik. En 250GB koster ikke mange basseører og processen er ret simpel:

1. Sørg for at "trofæerne" er synkroniseret til internet.
2. Lav en backup, f.eks. til en USB-harddisk.
3. Udskift disken og initialiser den i PS3'en.
4. Restore jeres data.
5. Når den kan se internet, vender trofæerne tilbage.

De bedste hilsner
Avatar billede eurodont Juniormester
09. juni 2013 - 15:05 #4
OK - tak for svaret.
Jeg prøver at google hvordan at dette kan gøres - er alt andet end en "haj" i dette.

Hvordan er det nu, at jeg giver dig pointene?

Mvh.
Sirus
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2013 - 15:20 #5
Hej igen.

  Bestil en SATA-disk på f.eks. 250GB fra en forhandler, du har tillid til, og følg min vejledning ovenfor - mere er der simpelt hen ikke i det.
  Point gives når du godkender mit svar.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede Pagh77 Nybegynder
09. juni 2013 - 15:37 #6
Du kan sagtens sætte en ekstern HDD til en PS3, den skal bare have USB connector
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2013 - 18:03 #7
#6
Hvis du nu havde gidet besvære dig med at læse spørgsmålet, havde du nok også bemærket, at det ikke er det, der er hensigten. Se første linje i #1.
Avatar billede scqeech Nybegynder
18. juni 2014 - 15:52 #8
Du kan idag 18/06-14 smække helt op til 1.5TB (ca. 1300GB når sat i PS3) i en PlayStation 3 eller PlayStation 4.

Det er nemt og snildt.. og det er beskrevet i manualen til maskinen hvordan man gør. Så man bryder ikke garanti eller noget.

Hos GameBIts.dk har de harddisk fra 250GB til 1500GB i øjeblikket.
http://www.gamebits.dk/shop/harddisk-368c1.html