Avatar billede kmhl Nybegynder
08. juni 2013 - 18:15 Der er 1 kommentar

det drev hvor windows er installeret er låst lås drevet op og prøv igen

min pc  siger pludselig at der ikke er noget system på min ssd disk og når jeg prøver at smide windows cdén i og reparer den får jeg denne besked... det drev hvor windows er installeret er låst lås drevet op og prøv igen.
vil gerne undgå en formation så kan man låse disken op eller skal jeg starte fra 0 ... man kan sagtens se disken i bios

mvh kasper
Avatar billede milter Ekspert
09. juni 2013 - 00:23 #1
Prøv at kigge på linket herunder, især den del, som starter med:

"The drive where Windows is installed is locked. Unlock the drive and try again" errors while refreshing or resetting Windows 8 installation."

http://www.winhelp.us/repair-your-computer-in-windows-8.html