Excel er et regneark hvor Access er en relations database. Her er tale om to grundlæggende forskellige teknologier med hver sine styrker og svagheder og selvom der er visse ligheder er de meget forskellige.
Et regneark er grundlæggende en regnemaskine der er super god til at håndterer værdier i tabeller og lave avancerede udregninger, opstillinger og statistik.
En database er een opbevarings platform for data hvor der eksisterer indviklede relationer mellem disse data. Skal du lave beregninger med den data er du nødt til at udtrække værdierne fra databasen og så beregne dem via f.eks. et regneark eller noget programmering, hvorefter du indlæser dem, evt i en ny sammenhæng, igen i databasen.
Om du bruger en database til udregninger eller et regneark som opbevaring for data handler om hvad du skal med din data og hvor stort dit data set bliver. at database filen som sådan er større end regneark filer er ganske naturligt
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.