Avatar billede diemerix Novice
04. juni 2013 - 08:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Zenbook?

Jeg har svært ved at gennemskue forskellene på de forskellige Zenbooks. Jeg har kig på 2, hvor den første er billigere, men har bedre grafikkort og større harddisk. Hvorfor er den billigere?

http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-zenbook-ux32vd-r4002h-id-7040318.aspx#ProductDetailsSpecifications

http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-zenbook-prime-ux31a-r4004h-id-7040313.aspx#ProductDetailsSpecifications

Den skal bruges til tekstarbejde, surf, stream og småspil så jeg er ude efter en pc, der kører glat, starter lynhurtigt og har en god skærm. Alternativer modtages også meget gerne!
Avatar billede Blandy Praktikant
04. juni 2013 - 08:40 #1
Den er billigere fordi den har en almindelig harddisk, hvorimod den der er en tand dyre har en SSD disk. Som er væsentlig hurtigere, og har en lavere søgetid på disken. Plus den er støjsvag, brugermindre strøm, og er mere tolerant overfor stød, hvis du skulle tabe din bærbar.
Avatar billede diemerix Novice
04. juni 2013 - 08:55 #2
OK. Hvad med den grafiske præstation, er den også bedre eller tæller grafikkortet mere der?
Avatar billede diemerix Novice
04. juni 2013 - 09:03 #3
OK. Hvad med den grafiske præstation, er den også bedre eller tæller grafikkortet mere der?
Avatar billede Dangerjoe Novice
04. juni 2013 - 12:57 #4
Den med SSD disken har et onboard gfx, som ikke kan det store grafiske, hvor den anden har et geforce 620M 1GB gfx, som kan bruges til små spil og en del mere grafisk end onboard kortet. Så hvis du vægter lidt spil højere end opstarts hastighed, skal du vælge den billige.
Avatar billede diemerix Novice
04. juni 2013 - 14:10 #5
Tak begge to, smid venligst et svar hver, så deler I pointene
Avatar billede Dangerjoe Novice
04. juni 2013 - 14:27 #6
:)