Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
03. juni 2013 - 23:43 Der er 3 kommentarer

WordPress og brug af Custom Post Types

Hej Eksperter!

Jeg er relativ ny i WordPress, og er først ved at lære hele WordPress codex, og synes selv jeg har en nogenlunde forståelse af Custom Post Types, Taxonomies og lign.

Mit spørgsmål er:
Hvordan kan jeg lave en page template med et fast element i en sidebar, men hvor indholdet i sidebaren skal fungere dynamisk og skal hentes fra mine Custom Post Types?

Mit situation er som følger:
Jeg er ved at lave en hjemmeside for en kunde, og for hver produktside er der en medarbejder der er ansvarlig, og derfor skal dennes kontaktoplysninger vises herpå. Jeg har lavet medarbejdere som en Custom Post Type, fordi jeg vil have at kunden selv nemt skal kunne oprette disse. Det jeg forestiller mig, er at kunden også skal kunne oprette nye produktsider, vælge hvilken page template denne skal være, og hvilken medarbejder der skal vises som værende ansvarlig. Så er der mulighed for at have en Meta Box eller lign på min page template, som dynamisk henter alle mine Custom Post Types ind, og ved at vælge en medarbejder, vises dennes info (som defineret i posten) i sidebaren?

Help please!
Avatar billede lauge Nybegynder
02. juli 2013 - 10:05 #1
Se på dette plugin: http://wordpress.org/plugins/advanced-custom-fields/
Jeg bruger det på alle WP installationer jeg arbejder med.

Så kan du lave et felt som henter en liste ud med din custom type.

Hilsen
Peter Lauge
WordPress Konsulent
www.pixelhuset.dk
Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
03. juli 2013 - 09:12 #2
Hej Peter,

Mange tak for dit svar!

Hvordan laver du det felt du omtaler?

- KD
Avatar billede lauge Nybegynder
03. juli 2013 - 10:13 #3
Brug noget tid på at læse dokumentationen på http://www.advancedcustomfields.com/ - det er et plugin som kræver lidt tid at sætte sig ind i.

Men i korte træk, så kan du vælge at du på bestemte sider skal have et ekstra felt eller dropdown menu m.v. Denne dropdown menu kan så være dine custom sider eller andet.

Men brug en del tid på at lege med det plugin - og du vil altid bruge det fremover på alle de WP sider du arbejder med. Det gør jeg.