Avatar billede heyn Nybegynder
03. juni 2013 - 16:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan låser jeg ttyUSB0 til en bestemt device som kører RS232 serielt?

Hej Eksperter

Jeg anvender Ubuntu 10.

Jeg skal køre en dankortterminal med seriel kommunikation på min en af mine USB porte.

Min terminal kommunikerer via en FTDI-chips driver.

Når jeg tilkobler min terminal fungerer alt i princippet fint. device /dev/ttyUSB0 oprettes præcis som det skal.

Men på et tidspunkt var terminalen frakoblet og skulle jeg lige oplade min mobiltelefon. Min mobiltelefon anvender øjensynligt også RS232 kommunikation og problemet opstod. Den fik tildelt /dev/ttyUSB0 og da terminalen blev tilkoblet blev /dev/ttyUSB1 oprettet til den.

Er der en måde hvorpå man kan sikre at min dankortterminal altid får /dev/ttyUSB0 og andre enheder får /dev/ttyUSBx ?

Hilsen Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
25. juni 2013 - 08:23 #2
Tak - Smid et svar
Avatar billede Druesukker Nybegynder
30. juni 2013 - 23:24 #3
Svar ...