Avatar billede aks1 Nybegynder
03. juni 2013 - 10:33 Der er 2 kommentarer

Akut: PDFfil, redigering

Hej alle,

Jeg sidder med en pdf fil som jeg desværre er kommet til at lave aaalt for stor, i forhold til det limit opgaven lød på.
106mb fylder filen, og jeg har så med et gratis program fået den ned på lige knap 5mb.
Som det er med så mange andre gratis programmer, lægger den selv en lille "reklame" ind i filens hjørne.
I og for sig er det en lille uskyldig og næsten harmløs tekst - problemet er desværre at teksten er rød, og desværre voldsomt iøjefaldende på en sort baggrund.
Jeg tænker at jeg måske kunne "skære" toppen af min komprimerede fil, men jeg aner desværre ikke lige hvordan jeg gør?

Håber på hurtig akut hjælp :(

Mvh, Anton.
Avatar billede 2Mida Praktikant
03. juni 2013 - 11:21 #1
Er der meget billedmateriale? - du kunne evt kører dem igennem irfanview (gratis) et udmærket program til lettere billedmanipulation.

Hvilket program bruger du til at danne pdf filen? Du kunne prøve med PDFcreator (også gratis), det optræder som en printer, og der er ting du kan skrue på, udskriftskvalitet osv
Avatar billede drdegn Praktikant
10. juni 2013 - 21:37 #2
Filen kan "tilskæres" med Adobe Acrobat Pro