Avatar billede klanco Praktikant
29. maj 2013 - 19:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formularfelt til lang tekst med formateringsmulighed

Jeg opbygger en word-skabelon med indsatte formularfelter, der styrer, hvor brugerne kan udfylde dokumentet med egen tekst og tal. Jeg arbejder i Word 2007 på pc.

Jeg er nu stødt på et par udfodringer:
1) Jeg vil gerne oprette et felt, hvor der står en ret omfattende "hjælpetekst" til brugeren. Altså en tekst, han/hun gennemlæser, inden de selv udfylder feltet/erstatter denne tekst. Både hjælpeteksten og brugerens egen tekst er lang, så jeg kan ikke anvende de formularfelter, jeg ellers har brugt, da de er mængdebegrænset.

2) Samtidig vil jeg gerne sikre, at brugeren kan formatere teksten i ovennævnte sammenhæng. Altså at han/hun kan indsætte overskrifter, lave bulletlister m.v.

3) Og endelig har jeg oprettet tabeller, som indeholder editerbare formularfelter, men jeg vil også gerne have, at brugeren kan udvide tabellen. Altså kan tilføje flere rækker end de, der ligger i dokumentet fra start.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse disse problemstillinger? Jeg har anført 60 point for besvarelse af alle tre issues ;o)
Avatar billede klanco Praktikant
29. maj 2013 - 19:58 #1
UPS, jeg kom til kun at lægge 30 point på... giver dog 60 point for hjælp til alle tre spørgsmål - eller 20 point pr. besvarelse...
Avatar billede finb Ekspert
29. maj 2013 - 21:42 #2
Undgå tabeller i Word.

Du kan linke til selvstændige Word-dokumenter, der kan være så store som helst.
Avatar billede klanco Praktikant
29. maj 2013 - 22:38 #3
Hej finb.
Tak for dit input, men det er desværre ikke en option at udelade anvendelse af tabeller.
Avatar billede klanco Praktikant
04. juni 2013 - 10:42 #4
Jeg lukker spørgsmålet!