Avatar billede draken Nybegynder
28. maj 2013 - 18:46 Der er 8 kommentarer

Brug af hjemme-internet fra sommerhus/udland

Jeg kunne godt tænke mig at oprette en internet-forbindelse fra min hjemme-router når jeg er i marken.

Routeren er en TP-Link (TL-WR842ND) som kan lave VPN-tunneling.
Manual : http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WR842ND_User_Guide.pdf

Men jeg er forholdvis blank på om dette kan lade sig gøre.

Jeg er IKKE interesseret i at købe/leje/låne en anden VPN-forbindelse, da jeg gerne vil se tv etc fra "mit eget internet".

Jeg forestiller mig en forbindelse som se nogenlunde sådan ud:

PC via VPN til Hjemme-Router til Internet.

Er dette ude i hampen eller kan noget a'la dette lade sig gøre?

Pft Michael
Avatar billede draken Nybegynder
28. maj 2013 - 18:57 #1
Jeg glemte at skrive at jeg har problemer med at forstå hvad Peer Subnet og Peer Gateway står for. Se manual side 52.
Avatar billede RenRas Nybegynder
28. maj 2013 - 20:22 #2
For at gøre det helt klart kan du ikke bruge din hjemme router ude i marken.

For at bruge VPN kræver det du har en internet forbindelse som du kan logge på for derefter at bruge en VPN client via software eller en VPN tunnel via hardware.

Uanset hvad skal du bruge internet der hvor du er for at kunne logge på via din egen router.
Avatar billede draken Nybegynder
28. maj 2013 - 20:40 #3
Jeg er helt klar på at jeg skal være på internettet for at kontakte min hjemme-router ;-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. maj 2013 - 20:52 #4
Hej.

  Når du kobler op i marken, skal du bruge en VPN-klient til at forbinde til en VPN-koncentrator hjemme hos dig selv. Den del er ikke indbygget i din router. Det VPN den tilbyder, er selv at fungere som klient - ikke koncentrator, desværre.

De bedste hilsner
Avatar billede RenRas Nybegynder
28. maj 2013 - 20:57 #5
Hvad er det helt nøjagtigt du skal bruge det til?

Er det for at streame dit tv via internet så du kan se det på en anden internet forbindelse og kun det eller ?

Alt efter hvad for en tv forbindelse du har kan en slingbox bruges.

Der fineds andre mulighedder igen alt efter hvad tv forbindelse.

Er det Yousee har du et login hvor du kan se webtv, TDC trio skal du bruge en pc der står tændt der hjemme med teamviewer på og så kan du se web tv via TDC login.
Avatar billede draken Nybegynder
28. maj 2013 - 21:55 #6
Det skal bruges til at jeg fra udlandet kan gå på internettet med min egen hjemme ip-adresse. Bl.a for at se danske nyheder, evt yousee-tv og evt uploade billeder etc.

Reelt forsøger jeg egentligt at oprette en vpn som de amerikanske hvor man får en amerikansk ip-addresse. Min skal bare gerne give mig min danske private ip-addresse.
Avatar billede RenRas Nybegynder
28. maj 2013 - 23:20 #7
Brug en VPN client og server men kræver du har en pc stående der hjemme med server programmet kørende ellers kan det ikke lade sig gøre.

Og har du en pc kørende alligevel kan du lige så godt bruge TeamViewer meget nemmere.
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 13:30 #8
pfsense server med openVPN