Avatar billede bobiboblolo Nybegynder
27. maj 2013 - 21:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Packard Bell bærbar slukker efter et kvart sekund

Som overskriften antyder, er min trofaste bærbar gennem 3 år gået hen og blevet dårlig. Når jeg trykker på tænd knappen med batteri i blinker det lille blå lys som indikere at den er tændt i et kvartsekund, man kan også lige ane lyden af en blæser der ska til at starte, men med et kvartsekund. Dette sker dog ikke når jeg har opladeren i på samme tid. Derimod laver den en mærkelig tikkende lyd når opladeren sidder i, ligemeget om batteriet er i på samme tid. Den tikkende lyd er der ca 3 af i sekundet, og minder lidt om en masse små elektriske stød.

Jeg har prøvet med flere forskellige opladere og det ændrer ikke på noget, jeg har ikke rigtigt adgang til at prøve med et andet batteri, da jeg ikke kender nogen med et batteri der passer til min bærbar.
Jeg mistænkte i starten mit batteri da den i et par måneder har sagt at den skulle udskiftes da den ikke virkede optimalt( har en femtedel af den oprindelige batteritid nu)
Jeg har også prøvet at tage batteriet sammen med strømmen imens jeg trykkede tændknappen inde i et minuts tid, det havde ingen effekt overhovedet.

Så jeg tilspørger jer, mægtige eksperter om der er nogen der ved om det kan, og i så fald hvordan det kan fikses.

PS. Computeren er en Packard Bell Easynote TJ75, med Intel Core i5 processor og 1 gb ATI HD 5650 grafikkort.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
27. maj 2013 - 23:37 #1
Pas på med bare at sætte andre opladere til hvis de ikke passer til computeren. Du kan ødelægge noget.

Men hvis dit batteri kun havde 1/5 tilbage der hvor det virkede sidst så skal du nok have et nyt batteri. Hvis spændingen på batteriet er for lavt vil computeren ikke starte.

De er vist desværre lavet sådan at man ikke umiddelbart kan bruge computeren uden batteri.

Prøv og vip opladerstikket i computer og se om det er løst. Det kan være stikket har har rykket sig løst fra bundkortet.
Men du kan jo se på computeren om den registere at opladeren er forbundet.
Avatar billede bobiboblolo Nybegynder
28. maj 2013 - 08:22 #2
Den anden opladerjeg brugte har samme kvalifikationer, men er bare fra en anden producent.

Min computer virkede før det også uden batteri, bare opladeren var sat i.

Når batteriet er sat i sammen med opladeren viser den at den oplader batteriet/ at batteriet er fuldt.
28. maj 2013 - 15:29 #3
Det er 99% sikkert at der skal nyt batteri til  :-(

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede bobiboblolo Nybegynder
28. maj 2013 - 15:49 #4
Jeg tænkte som sagt også at det var batteriets skyld indtil jeg prøvede at give den strøm fra opladeren uden batteri i hvilket ikke hjalp, men bare giver den tikkende lyd.

Glemte lige at inkludere i spørgsmålbeskrivelsen at problemet startede da, jeg en dag ville tænde den op fra sin slumre tilstand, og midt i opstarten begyndte alle LED-lys/knapper at blinke (nogle forskellige genvejs taster som blandt andet aktivere wifi, lyd, lys og touchpadden som sidder på selve coveret og ikke tastaturet.

Kom ved en fejl til at lægge min forrige kommentar som et svar
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. maj 2013 - 22:06 #5
Er du sikker på du har kunne starte computeren uden batteri ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. maj 2013 - 22:12 #6
Jeg havde en skærm der på et tidspunkt gik i stykker så lysstofrørene ikke virkede og der stod den også og sagde sådan en tik tik lyd hele tiden fordi den prøvede og tænde for lyset. Der var noget elektronik der var blevet defekt.

Så hvis den står og siger tik tik hele tiden når opladeren er tilsluttet så kunne det da være der var noget elektronik ved opladerstikket der var blevet defekt.

Hvis det er tilfældet og du ikke har reklamstionsret/garanti mere så kunne du skille den ad og se om der er noget elektronik der er blevet brunt/brændt.

På min skærm var det vist en lille modstand der var brændt så prøvede jeg og lodde an den modstand i men det gav en gnist fordi det var vist ikke den rigtige modstand jeg loddede på.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. maj 2013 - 22:26 #7
Ok jeg har en TJ76 hvilket må være næsten identisk med din.
Jeg prøvede lige og tage batteriet ud og se om computeren kunne starte og det kunne den.

Så selvom du nok også skal have et nyt batteri hvis du vil bruge den som bærbar så kunne det tyde på det er noget elektronik i din computer som er blevet defekt. Det mit gæt.

Jeg prøvede også og sætte batteriet i mens computeren var tændt og det registerede windows så man kan hot plugge og skifte batteri uden at slukke computeren hvilket da er lidt vildt syntes jeg.

Jeg syntes bare jeg havde prøvede tidligere at starte computern uden batteri hvor det ikke havde virket men var åbenbart min fantasi.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. maj 2013 - 07:36 #8
Jeg havde en skærm der på et tidspunkt gik i stykker så lysstofrørene ikke virkede

ja det er surt at både skærm og loftlyset ryger samtidig, håber det var i dagtimerne.

;-)
Avatar billede bobiboblolo Nybegynder
16. juli 2013 - 16:06 #9
Jeg sendte den ind til reparation og de siger at det er en motherboard fejl, og det vil være for dyrt at reparere den i forhold til bare at købe en ny. Men ellers mange gange tak for jeres input.