Avatar billede JJK1988 Nybegynder
27. maj 2013 - 14:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

oprette DIVs dynamisk på baggrund af ID

Hej alle :)

Jeg sidder en hel del fast, det målet er at der indsættes X antal Div, hvor hver div indeholde

1 label
1 textbox(dato)
4 chechbox (på linie)
1 textbox

Antallet af hvor mange divs der skal indsættes er på baggrund af det den specifikke sag(ID). Det skal foregå når brugeren loader page

Eksempel: 1 sag med et ID indeholde 5 hovedemner med hver deres navn
Der arbejdes ALDRIG med mere end 1 sag afgangen

Der skal derfor indsættes 5 divs med det overstående indehold
Label skal altid være være hovedemnets navn.

Det skal gerne være sådan at hvor der er noget i DB så populater den selv Textbox og checkboxes ellers skal de bare stå tomme.

Jeg har læst lidt omkring: HtmlGenericControl Men synes ikke jeg kan få det til at fungere.

Håber der sidder en med en god løsning og er frisk på at hjælpe

Jeg takker og bukker på forhånd
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2013 - 23:30 #1
hvis du på din side har en placeholder kan du til den tilføje dine kontroller - fx;

Panel x = new Panel();
TextBox y = new TextBox();
x.Controls.Add(y);
DinPlaceholder.Controls.Add(x);
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
30. maj 2013 - 09:16 #2
mine side er opbygget pt på følgende møde

<div>
  <form>
      <div id="tabs">
          <ul>
            <li> <a href="#tabs-1">navn på tab </a></li>
          </ul>
          <div id="tabs-1">
              Her skal jo så være den dynamisk brugerflade, der                                    bestemmes ud fra et session id, og nogle informationer nede i DB
          </div>
  </form>
<div>

Min side er væsentlig større med flere tabs. men for eksemplets skyld, forkorter jeg det :)

Så siger du at jeg i min controller skal:
Panel x = new Panel();
TextBox y = new TextBox();
x.Controls.Add(y);
DinPlaceholder.Controls.Add(x);

så i stedet for min placeholder, kan jeg så bruge min
<div id="tabs-1"> eller kan jeg sætte en placeholder ind i den pågældende tab ?

.. undskyld det sene svar, har været syg

Er taknemmelig for hjælpen! :)
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
30. maj 2013 - 10:28 #3
jeg har valgt at indsætte en

<asp:PlaceHolder ID="ContentKS" runat="server"></asp:PlaceHolder>

under den enkelte fane.
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
30. maj 2013 - 11:51 #4
private void buildLastTabKS_singlDivs()
        {
            int projectId = ((int)Session["workingOnProject"]);
            foreach(Phase phaseObj in ctr.GetAllProjectPhases(projectId))
            {

                Label labelPhaseName = new Label();
                TextBox date = new TextBox();
                CheckBox sideman= new CheckBox();
                CheckBox multi = new CheckBox();
                CheckBox external = new CheckBox();
                CheckBox thirdman = new CheckBox();
                TextBox ControlOfficer = new TextBox();
                ContentKS.Controls.Add(labelPhaseName);
                ContentKS.Controls.Add(date);
                ContentKS.Controls.Add(sideman);
                ContentKS.Controls.Add(multi);
                ContentKS.Controls.Add(external);
                ContentKS.Controls.Add(thirdman);
                ContentKS.Controls.Add(ControlOfficer);
                labelPhaseName.Text = phaseObj.PhaseName + ":" ;

            }

Den gør det sådan set rigtig , den tager ud fra session id og går ned og finder de elementer jeg skal have, FEDT!
Det den ikke gør, som jeg vil er at indsætte de 5 elementer inde i en div for sig selv.
----------------------------------------------------------------
Men hvordan er det så lige at jeg sætter CSS på det ?

jeg har CSS filer, hvor jeg bruger 2 class=""  fra til de andre textbox , men de er ikke dynamisk genereret.

de 2 hedder:
class="_labelid"  og class="textbox_align"
----------------------------------------------------------------

PS: der arbejdes lystigt på det fra min side , derfor der jævnlig kommer updates :)
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2013 - 19:58 #5
Et panel genererer en div så hvis du laver et new Panel() er du vel i mål med det. Du sætter klasser på vha CssClass på de enkelte controls.
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
27. december 2013 - 15:48 #6
Kom aldrig videre med det
Avatar billede keysersoze Guru
27. december 2013 - 16:27 #7
Så er det også så dejlig let at give op og have spildt andre folks tid.