Avatar billede HPJesper Nybegynder
26. maj 2013 - 13:19 Der er 9 kommentarer

Problemer med blækpatroner til HP Printer

Hej

Jeg har en HP Deskjet 3070A, hvor jeg har skiftet den sorte printerpatron, da den var løbet tør.

Jeg har fået en ny frisk patron, men nu hver gang jeg skriver ud så kommer der intet sort farve på papiret. Plastikken på patronen er fjernet, og når jeg går ind i status, så siger HP at patronen er fuld..

What to do? Håber i kan hjælpe mig

Mvh Jesper
Avatar billede Jensen DK Novice
26. maj 2013 - 14:34 #1
Prøv at rense dyssen, værktøjet ligger under indstillinger ellers læs brugsforviringen.
Avatar billede HPJesper Nybegynder
26. maj 2013 - 15:02 #2
Har også prøvet det, og det hjalp heller ikke.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. maj 2013 - 15:37 #3
Der kan godt være fejl på den nye blækpatron, har prøvet det med Cannon et par gange.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. maj 2013 - 15:52 #4
Du har sikkert allerede prøvet at ryste patronen og geninstallere den.

Venlig hilsen
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. maj 2013 - 16:35 #5
I nogle lignende situationer har jeg prøvet at sætte patronen med dysserne på et stykke fx. toiletpapir og trykke på siderne af patronen,på papiret kan man så se om der kommer blæk ud,og om det er rimelig jævnt fordelt.
For nogle år siden  søgte jeg råd hos firmaet Sigurd Rasmussen, og fik et forslag om at sætte en tør patron 'i blød' - ved fx. at stille den i et glas med vand. ( soppe- ikke neddykket).
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. maj 2013 - 19:28 #6
Du har vel også sikret dig at de små stifter som rører lederbanerne på patronen er RENE,så stømvejen er helt sikker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2013 - 09:02 #7
Hvis det er en helt ny patron, og beskyttelsestapen er fjernet, er der kun en løsning - tilbage til forhandleren og få en ny.

Prøv dog også at se, om der står en dato på - forhandlere der sælger lidt blæk, har dem ofte liggende så langt tid, at de er løbet på dato, hvilket gør dem så gamle, at de godt kan være tørret ud... - og igen, ikke spilde tiden på selv at rode - ned og bytte...
Avatar billede Dykker44 Nybegynder
08. januar 2014 - 17:14 #8
Hej

Jeg har fået samme problem med min HP 3070a.
Den har været til reparation. De siger at det er printer hovedet.
Jeg skal købe en ny printer, den er kun lige over 2 år gammel.
Printer hovedet kan ikke fjernes på en 3070a.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2014 - 17:22 #9
En søgning senere, er jeg blevet klogere - De fleste HP printere har printhovedet indbygget i patronen, og i givet fald er mit svar 100% korrekt.

Det gælder bare ikke her - for helt korrekt, er det kun blæktanken man skifter. Sidder der størknet blæk i printhovedet/dyssen, hjælper det ikke noget at skifte blæktanken.

Men før I køber ny printere, så prøv at gøre som Richardjensen foreslår i #5.
Da man ikke kan tage printhovedet ud af printeren, er I dog tvunget til at forsøge at presse et stykke sugende papir ind under printhovedet, mens det sidder i printeren... - Kaffefilter kan være udemærket.