Avatar billede Renenielsen Nybegynder
26. maj 2013 - 08:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

getwebcake.com

Hejsa

Jeg har på en eller anden måde fået downloadet programmet getwebcake.com og kan desværre ikke slippe af med programmet igen.

Det betyder at hver eneste gang jeg er inde på bestemte hjemmesider kommer der reklamer i venstre side eller nederst på siden som den her

Related Searches:
Windows Mail
Change Your Password
Outgoing Mail Server
Mail Server Name
Incoming Mail Server

Nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre for at fjerne det skidt igen..?
26. maj 2013 - 08:08 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Systemgendannelse til før 'problemet' ...

og/eller

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Renenielsen Nybegynder
26. maj 2013 - 08:12 #2
Undskyld :-)

Styresystemmet er windows XP.

Jeg prøver lige dit link
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 08:15 #3
Ud over AdwCleaner som er et fint program til sådanne ting, så kør også CCleaner og Malwarebytes i gennem.
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

PS Gælder også for AdwCleaner
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 08:18 #4
Xp Ok så kører du sikkert som administrator allerede.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 08:21 #5
En lille vejledning da du er ny bruger herinde:
Skriv dine indlæg i kommentar, og brug kun selv svar muligheden, hvis du ikke får en løsning på dit problem. Du kan læse en masse om det her: http://www.eksperten.dk/faq
Problemet med tidlige svar fra spørgeren er at andre hjælpere måske springer tråden over, og det er uheldigt.
Avatar billede Renenielsen Nybegynder
26. maj 2013 - 09:21 #6
Bare fint det skal jeg prøve at huske.

Status er pt: AdwCleaner er blevet downloadet og installeret uden at det desværre blev en succes da problemerne stadigvæk er der.

Så lige nu er computeren i gang med at analysere på CCleaner som vist godt kan komme til at tage lidt tid kan jeg se :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2013 - 09:48 #7
Status er pt: AdwCleaner er blevet downloadet og installeret uden at det desværre blev en succes da problemerne stadigvæk er der.

Har du Kørt adwcleaner ?

Så lige nu er computeren i gang med at analysere på CCleaner som vist godt kan komme til at tage lidt tid kan jeg se :-)

Det skulle tage få sekunder !

Kan du i Programmer se WebCake. Hvilke browser bruger du.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 09:59 #8
#6 Ja programmet installeres ikke. Det køres fra det vindue som fremkommer når du kører den.
Billedet du ser skulle se sådan ud:
http://www.bleepstatic.com/download/screenshots/a/adwcleaner/adwcleaner.jpg
Vælger man kun "søg" (search) scannes pc, og den fjerner ikke noget.
Du skal vælge "slet" (delete) for at scanne og fjerne.
Ved endt scanning bedes du om en genstart af pc, og når den kommer tilbage herfra fremkommer så den log, som du gerne må poste herind.
Processen med CCleaner og Malwarebytes, der er MAlwarebytes den der tager længst tid, da disken skal tjekkes efter i alle kroge, så det må vel være den du betegner for at være tidskrævende.
Jeg er enig med peterolsen123 at CCleaner burde du kunne køre færdigt på få minutter.
Avatar billede Renenielsen Nybegynder
26. maj 2013 - 10:45 #9
Er det denne log i mener..?

Og bær lige over med mig at det ikke går alt for hurtigt da der er 2 børn der skal holdes øje med samtidig med.

# AdwCleaner v2.301 - Logfil lavet d. 26/05/2013 kl. 10:30:22
# Opdateret d. 16/05/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Bruger : Rene og Ulla - RENEOGULLA-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\Rene og Ulla\Downloads\AdwCleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Mapper Slettet : C:\Program Files\Ask.com
Mapper Slettet : C:\Users\Rene og Ulla\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\kpkbnefaikfaeadgidhpoanckoiaheli
Mapper Slettet : C:\Users\Rene og Ulla\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\aaaaojmikegpiepcfdkkjaplodkpfmlo

***** [Registeret] *****

Nøgle Slettet : HKCU\Software\AppDataLow\Software\AskToolbar

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16464

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v27.0.1453.94

Filer : C:\Users\Rene og Ulla\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [10741 octets] - [26/05/2013 08:13:28]
AdwCleaner[R2].txt - [10802 octets] - [26/05/2013 08:17:15]
AdwCleaner[S1].txt - [10445 octets] - [26/05/2013 08:19:19]
AdwCleaner[S2].txt - [1250 octets] - [26/05/2013 10:30:22]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S2].txt - [1310 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 10:54 #10
Ja det er det, og der var ikke noget at hente der.
Du har alt den tid du behøver , så det finder vi ud af :-)
Avatar billede Renenielsen Nybegynder
26. maj 2013 - 10:54 #11
#7

Nej jeg kan ikke finde webcake under programmer

Jeg bruger internet explorer men kunne selvfølgelig godt lige se efter om problemet er det samme i Google Chrome
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 11:04 #12
Prøv at tjekke om tilføjelser i IE, og få ryddet op i dette:
http://www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede Renenielsen Nybegynder
26. maj 2013 - 11:30 #13
#12

Så var der bonus :-)

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:

Under denne funktion var i blandt mange disse 2

Navn              WebCake Api
Udgiver            Web Cake
Status            Deaktiveret

Navn              WebCake
Udgiver            Web Cake
Status            Deaktiveret
Indlæsningstid    (0,12 s)
Navigationstid    (0,46 s)

Da de blev deaktiveret stoppede problemerne,

Så mange tak allesammen :-) nu mangler jeg bare lige at finde ud af hvordan jeg får givet point ud :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 11:40 #14
Du accepterer det svar jeg lægger her.
Men færdiggør Malwarebytes og CCleaner alligevel for en sikkerheds skyld.
Post lige loggen fra Malwarebytes herind, når den er færdig så vi lige får tjekket den også. Kan tænkes den finder noget på samme emne og får det fjernet fra registreringen også.
Avatar billede Renenielsen Nybegynder
26. maj 2013 - 11:50 #15
Er hermed gjort :-)

Jeg skal nok poste loggen for Malwarebytes når den er færdiggjort.