Avatar billede sebm92 Nybegynder
24. maj 2013 - 18:24 Der er 14 kommentarer

Køb af bærbar gamer PC

Hej Eksperten.
Jeg søger en bærbar pc jeg både kan bruge til gaming og som studie pc.
Skærmstørrelsen skal være 15 tommer.
Mit budget ligger på 8000 kan dog godt gå op til 8500 hvis opgraderingen er mærkbar.
Gode svar belønnes som altid med point :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. maj 2013 - 19:44 #1
Dit budget bør bringe dig op omkring et GTX 660m - GTX 670m.

Hvis du kan øge budgettet yderlig små 500 kroner, så kan du nå op på GTX 675m eller GTX 765m.

Her er en jeg tror du vil sætte pris på i spil (det er spil der trækker prisen op).
http://www.sharkgaming.dk/ge70-2oe-014ne.html

Nu du taler spil, så skal du være meget opmærksom på grafikkortet.

Er det helt umuligt at finde de sidste 500 kroner, så må du sige til, så må vi finde en dårligere pc til dig.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 20:25 #2
Den er for stor men har meget gode specs. http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_2905_48_5_3761_5394.html
Avatar billede sebm92 Nybegynder
24. maj 2013 - 20:34 #3
Ville ikke være umuligt at skaffe de 9.000 den koster :)
Det eneste problem med den er at den er 17,3. Da jeg også skal bruge den til studie pc ville det optimale være 15,6 tommer.
Avatar billede sebm92 Nybegynder
24. maj 2013 - 20:39 #4
Ville ikke være umuligt at skaffe de 9.000 den koster :)
Det eneste problem med den er at den er 17,3. Da jeg også skal bruge den til studie pc ville det optimale være 15,6 tommer.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 20:50 #5
http://www.dustinhome.dk/product/5010666604/asus-g46vw-ci7-2-4-8gb-500-gtx660m-14-w8/? hvad med den? Men den fra aldi er meget billigere og du får bedre specs.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. maj 2013 - 20:59 #6
#3 Helt fair argument, det var de gode specifikationer (både CPU og GFX) som fik mig til at linke til den.

Jeg begynder at være træt efter en lang dag, så det bliver først i morgen jeg kigger efter en der kan opfylde dit krav om 15".
Avatar billede sebm92 Nybegynder
24. maj 2013 - 21:13 #7
# 2 og 5. Problemet er at den skal være rimelig mobil da jeg skal kunne slæbe den til og fra studiet hver dag. Samt kunne slå den op og arbejde på den i toget.
Har også kigget på asusen men da jeg ikke har den store forstand på grafik kort etc har jeg måtte give op.

#6 Helt fair :) altså budgettet er ikke super fast det handler om at finde en billig men god løsning hvor jeg både kan spille med høj grafik og bruge den til studie pc. Vil strække mig så langt at sige jeg kan gå op på maks 10.000 men så skal jeg virkelig også få noget for pengene. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. maj 2013 - 09:17 #8
8995 kr.
Her er et rigtig stærkt grafikkort (7970m) som er meget egnet til spil.
CPU er vægtet ligeligt mellem studie og spil.
Samlet set har den stærkere grafikkort og svagere CPU end den første jeg postede.
http://www.sharkgaming.dk/msi-gx60-3ae-210ne-hitman-edition.html

Det er den hurtigste jeg umiddelbart kan grave op.

altså budgettet er ikke super fast
Cool, jeg arbejder typisk med en margen på ca + - 10% af det opgivne budget, så må folk sige til hvis de sidste par kroner ikke kan findes.

Jeg holder lidt øje med dit spørgsmål og kommentere evt andre forslag i forhold til den jeg her poster.  :-)

Hvis du ikke har travlt, så er der en stribe nye modeller på vej (baseret på de kommende Intel Haswell CPU), det er muligvis værd at afvente, at firmaerne får dem prissat og op på deres site i løbet af den næste månedstid.
Avatar billede sebm92 Nybegynder
25. maj 2013 - 11:42 #9
Den ligner et rigtig godt valg.(uden at vide for meget om det)
Hvor stor en upgrade ligger der i de nye modeller? Har hørt de skulle komme her i starten af næste måned. Men vil prisen ikke ligge omkring det dobbelte for dem?
Det er ikke umiddelbart en hastesag da jeg stadig har en pc der fungerer den er dog begyndt at halte alvorligt efter i grafikken.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. maj 2013 - 14:17 #10
Den første jeg postede er med de nye modeller, så har du en ide om priserne.
Der er både lidt ydelse (svinger fra CPU til CPU), omkring 15% i forhold til den som afløses, men også andre fordele så som lidt mindre varmeudvikling af CPU og mindre strømforbrug i forhold til ydelsen (bedre batteritid).

Det er ikke revolutionerede det som er på vej, men da vi er ret tæt på lanceringen ville jeg gøre obs på det.

Det kan måske også afstedkomme gode slagtilbud på de eksisterende, fordi nogen firmaer ønsker lageret tømt og klar til de nye modeller.

Jeg kan se en hel del allerede er begyndt at undlade at fylde hylderne (det tager jeg som et tegn på de ønsker "tomme" hylder meget snart).
Hos eksempelvis både MMvision og Shark er udbuddet faldet i den sidste tid.

Surum Sumarum: Uanset om det bliver en ny model eller en eksisterende der ryger på tilbud, så vil jeg tro der er mulighed for at gøre en god handel inden længe.

Elgiganten popper også af og til op med (meget korte) slagtilbud, sommetider kun 1-2 dage.
De kunne godt finde på at opkøbe et restlager og hive kunder indenfor på den måde.
(De opdaterede sidst jeg postede, men intet spændende oppe i dag)
Avatar billede sebm92 Nybegynder
25. maj 2013 - 14:56 #11
Hvordan er mm-visions bærbare kontra resten af markedet? Tænker her på pris og perfomance.
Snakkede med netop mm-vision tidligere på ugen, der fik jeg af vide at de havde et lille udvalg da der kom en helt ny serie her d.1 juni. Det lyder umiddelbart som den smarteste idé lige at slå koldt vand i blodet og vente et par uger? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. maj 2013 - 17:23 #12
De klarer sig ganske godt, det samme gør Shark med flere.

Hvad de har sagt bekræfter jo min tidligere formodning (post #10). :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. maj 2013 - 17:26 #13
PS.
Tak for at bekræfte min formodning.

Ja jeg ville hvis jeg var dig følge markedet tæt nogle uger (eller til du møder et tilbud som du ikke kan stå for).

Du kan jo altid falde tilbage på normalprisen.
Avatar billede sebm92 Nybegynder
04. juni 2013 - 08:38 #14
Så er de nye bærbare landet hos mm-vision  har haft kig på s4565 til 8000kr hvordan syns du den ligger i perfomance ?