Avatar billede klanco Praktikant
24. maj 2013 - 12:04 Der er 1 løsning

Hjælpetekster til kontrolelementer / formularfelter

Jeg er igang med at opbygge en skabelon i Word 2007. Med hjælp og tålmodighed kører det ret godt.

Imidlertid skal jeg nu indsætte et formularfelt (til tekst), hvor der skal stå en ret lang forklarende tekst til brugeren. Altså en form for hjælpetekst.
I de øvrige felter, jeg har lavet, er det helt korte hjælpetekster, jeg angiver. Fx "Navn" eller "Adresse". Men nu skal hjælpeteksten (altså den tekst, der står i feltet fra start, men som forsvinder, når brugeren så udfylder tekstfeltet med egne ord) være ret lang, og det kan jeg ikke få lov til.

Jeg har overvejet at lave flere på hinanden følgende felter, men det er ikke hensigtsmæssigt, da brugerens egen tekst skal stå samlet i eet felt.

Jeg har desuden prøvet at indsætte min hjælpetekst både som "Standardtekst" i EGENSKABER for formularfeltet og i selve "Hjælpetekst" boksen, men intet virker. Der er en markant tekstbegrænsning på begge dele (kan kun rumme ca. halvdelen af min beskrivende tekst).

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse denne problemstilling?
Avatar billede klanco Praktikant
04. juni 2013 - 10:41 #1
Jeg har løst dette ved indsættelse af et såkaldt "vandret tekstfelt" som giver mulighed for indsættelse af meget tekst. Teksten jeg har indsat kan slettes/erstattes af brugeren, når skabelonen anvendes.