Avatar billede MadsDue Nybegynder
23. maj 2013 - 19:48 Der er 4 kommentarer

Hjælp til valg af nyt kamera

Hej

Min kæreste og jeg skal til USA her i til sommer og de eneste kamera vi ejer, er dem i vores iphone.

Vi har derfor overvejet at invester i et kamera.

Vores pris leje går op til 3000 kr. +/-

Hvis der er nogen der har et overblik om, hvilket kamera der giver mest for pengene og om det overhovedet kan betalle sig at købe det hjemmefra?
Avatar billede ovec Juniormester
23. maj 2013 - 20:29 #1
Prøv at kigge i forbrugerbladet Tænk

http://taenk.dk/test/digitalkameraer/testskema/20795
Jeg syntes de har nogle gode test.

Kig eventuelt på Biblioteket der ligger Tænk bladene og andre Fotomagasiner der også har tests - men hos mig vejer Tænk tungest (forbrugerrådet)

De sidste 2 kamaraer har jeg købt hos Kamerahuset på Frederikssundsvej - efter lidt snak med dem har prisen sådan set været ca den samme som jeg kunne købe det for på nettet.

Køb i USA - Vær opmærksom på toldproseduren _ I kan risikere at skulle betale told af det ved hjemkomst - og der er også lige gararanti at have i baghovedet.

Og lige en ting til - men det er min egen ide - jeg har altid købt kameraer hvor der kan monteres et UV filter - det kan der ikke på alle kameraer i dag - min erfaring er at der på et eller andet tidspunkt sætter sig et eller andet "skidt og møg" på linsen og der har jeg det bedre med at pudse et filter end at stå og pudse kameraets linse som der ikke kan udskiftes
Avatar billede finb Ekspert
23. maj 2013 - 23:30 #2
Hvad er behovet ?
Camping i ødemarken, hotel,
dykning, natfoto, letvægt, billedkvalitet, hvad ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. maj 2013 - 14:23 #3
DU kan prøve at se lidt her.
http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=3734

Og måske kigge på panoramio.com, der kan du se billeder.
Og du kan nederst til højre læse billede detaljer.
I dem står der ofte hvilket kamera der har været brugt, lukket til, opløsning og meget andet.

Så har du måske en mulighed for at se nogle resultater fra nogle kameraer.

Et eksempel her.
http://www.panoramio.com/photo/39134015
Avatar billede daphne Novice
16. august 2013 - 16:01 #4
Lyder dejligt med en tur til USA.

I skal til at begynde med gøre jer klart, hvad I ønsker at bruge kameraet til. Som du beskriver det lyder det som et lidt all-round kamera I er på udkig efter.

Er I ude i et SLR-kamera (spejlrefleks), så er det mere bekosteligt, da objektiver godt kan være noget af en investering til jeres budget.

Da der også mht. kameraer er smag&behag indblandet, hvad der falder i smag, vil jeg opfordre jer til at besøge en fotohandler, der kan være jer lidt mere behjælpelig, så I kan afprøve et eller flere kameraer, og derudover også se/føle, hvordan det ligger i hånden.

Et godt råd vil være at I også indregner at indkøbe et ekstra batteri samt ekstra memory-kort. Det er simpelthen for træls, hvis I står og har verdens fedeste motiv, og I så løber tør for batterikapacitet eller mangler plads på memory-kortet.

Rigtig god fornøjelse.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne