Avatar billede Noob35 Nybegynder
23. maj 2013 - 12:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HMDI kabel overfører ikke signal?

Jeg har nu fået min PC tilbage fra producentetn som virkelig har overgået sig selv *ironi*

De har installeret mit nye grafikkort Nvidia GTX 560 TI Evga med en DVI port, en digital port ( som jeg troede var DVI og en HDMI port ( mini ).

De brækkede så en skrue af i den ene af de små stik til DVI så den kan kun skrues fast i den ene side, de satte grafikkortet så stramt imod bagsiden af kabinettet at man knap kunne få stikkene i.

Så jeg brokkede mig og chefen hos stedet sendte mig et HDMI - HDMI mini kabel så jeg kan få min anden skærm tilsluttet.

So far so good:

Jeg kan se at computeren genkender at jeg har plugget HDMI i - i Nvidia indstillingerne kan jeg se den ene skærm er sat på VGA og den anden på HDMI - men der er nada signal til HDMI skærmen?

Jeg har efterhånden ret grå hår i hovedet over dette og kan ikke komme videre.
Avatar billede Blandy Praktikant
23. maj 2013 - 13:25 #1
står systemet til at vise udvidet skrivebord?
Avatar billede Munkebo Nybegynder
23. maj 2013 - 13:30 #2
Har du prøvet at sætte din skærm op til at modtage HDMI. Det er ikke alle skærme der automatisk finder HDMI signalet og kommer med et billede. Har du prøvet med et andet kabel.
Lad skærmen være tilsluttet mens du starter PC'en op.
Prøv evt. at sende dit HDMI signal til dit TV.
Avatar billede Noob35 Nybegynder
23. maj 2013 - 14:06 #3
Tak Munkebo - det var lige præcis det der var problemet - havde ikke set der sad en knap man skifter mellem analog og hdmi på.