Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2013 - 03:33 Der er 2 kommentarer

Android Mobiltlf Opdatering

Sony E Xperia Play R800

Jeg vil gerne skifte Styresystem fra Android Ver: 2.3.4 til Android Ver: 4.0 ( Den nyeste )på min Sony E Xperia Play R800 Mobiltelefon.
Jeg har forgæves forsøgt på alle mulige måder, men jeg er total blank dum & nybegynder, for jeg kan ikke få det installeret. Har prøvet ved hjælp af disse 2 Sony programmer.
Sony PC Companion 2.1& Sony Update Service.
Men hvad er fremgangsmåden ? Man skal vej på en eller anden måde hente Android Ver: 4.0. Men hvor og hvordan ? Og hvor skal programmet lagres henne for at kunne opdatere det ?
Sony oplyser at Android Ver: 4.0 er tilgængelig til min Xperia Play og det skulle være gratis. Videre er jeg ikke kommet.
Håber en venlig dygtig og tålmodig person kan lave en form for Trin 1-2-3-4 osv med fremgangsmåden, skrevet så børn på 8 år ( Svare til min Android hjerne ) kan gøre det i søvne.

M.v.h. Morten 4 År ;-)

P.S Hvor er det godt man ikke behøver at skulle udstille sig selv med billede herinde, synes bare navnet er nok.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2013 - 08:13 #1
Du burde kunne gå ind i indstillinger, om telefonen (længst nede) og opdateringer. Klik på søg efter opdateringer. Findes der ingen opdateringer skal du roote din telefon for at få lov til at installere nyt styresystem.
Avatar billede denniskj Nybegynder
23. maj 2013 - 10:17 #2
Din mobil tillader ikke den nyeste version af Android, direkte fra Sony af.

Du skal derfor bruge et program som Flashtool til at root din mobil. (Root, betyder at har tilladelse til at ændre i selve mobilens administrator indstillinger og så videre)

Jeg vil anbefale dig at gå ind på http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=109 hvor der er 100% guides til både root og flashing af ny firmware.

Du kan også kigge diverse firmwares igennem med screenshots, og vælge en ud, som passer til dit behov.

Mvh. Dennis Kamp