Avatar billede thg Novice
21. maj 2013 - 21:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke start efter strømmen har været slukket helt?

Har fået et problem på det sidste. Når jeg er væk i mere end 1 dag slukker jeg altid alt strøm til min computer på stikkontakten. På det seneste har jeg så haft det problem at når jeg sætter strøm til igen, vil den ikke starte, dvs. der sker intet når man trykker på tændknappen på kabinettet.

Alle de sidste 6-8 gange har jeg kunne lade den stå med strøm på i 10-20 min. hvorefter jeg så har kunne starte den hvor den så tænder uden problemer indtil næste gang den har stået med slukket strøm! Idag har jeg så forgæves forsøgt at tænde den og den reagerer overhovedet ikke.

Prøvede i sidste uge at udskifte det lille batteri, men det hjalp intet!
Avatar billede lclemens Nybegynder
21. maj 2013 - 21:45 #1
Hvor gammel er den strømforsyning?

Og har du tjekket, at der ikke sidder en fastklemt nullermand tændknappen?
Avatar billede thg Novice
21. maj 2013 - 21:55 #2
Det hele er ca 3-4 år gammel! Har faktisk købt et nyt kabinet og flyttet det hele over, da jeg troede det var knappen på kabinettet, da den igennem flere går har skulle trykkes ind på en bestemt måde, men uden held.

Bare underligt at den strømforsyning alle de andre gange skulle have virket efter at have haft strøm på i 10-20 min.
Avatar billede milter Ekspert
21. maj 2013 - 22:40 #3
Enig med #1. Det er højst sandsynligt en defekt/dårlig strømforsyning.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2013 - 16:44 #4
Prøv at trykke på startknappen og holde den nede et stykke tid, før du tænder for strømmen igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2013 - 15:52 #5
hvad var løsningen her?
Avatar billede thg Novice
03. september 2013 - 17:09 #6
Løsningen var en ny strømforsyning :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2013 - 17:11 #7
Ok.
Avatar billede milter Ekspert
03. september 2013 - 17:49 #8
Hej thg.

Ja, jeg ved, at pointsystemet her på eksperten.dk kan være lidt forvirrende. Hvis du læser FAQ'en, kan du finde ud af, hvad meningen med det er, og hvordan det virker. Læs især de to links herunder, men allerhelst det hele. Det vil gøre det lettere og hurtigere for dig at få hjælp en anden gang.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5

Ud fra dem kan du se, at pointene burde være givet til Iclemens for hans forslg i #1. Ved at lave et svar i #2 og derefter acceptere det har du selv taget pointene.
Avatar billede thg Novice
03. september 2013 - 17:53 #9
Havde netop været derinde og læse og der stod at man skulle trykke "accepter svar" ud for indlægget som gav løsningen, men da det kun var et at svarene at denne mulighed var ud for, var jeg nødt til at vælge denne...
Avatar billede milter Ekspert
03. september 2013 - 18:21 #10
#9.

Ja, og hvis du havde læst næste afsnit, ville du have læst det her:

"Er løsningen kommet gennem en kommentar, skal du stadig give point. Du skriver bare, at bruger XXX har løst problemet og beder vedkommende om et svar. Når svaret kommer, accepterer du bare dette."