Avatar billede cali1 Mester
18. maj 2013 - 21:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Give drev et bogstav

Jeg har experimenteret med Paragon og har opdelt min disk.

Før: Drev C og drev d.

Nu: Drev C 120 gb - ullokkeret 60 gb - drev d 90 gb og ullokeret 12 gb.

Jeg kan ikke finde ud af at navngive de nye drev - synes hverken Paragon eller EaseUS tillader det.

Der må være en anden løsning end at formattere HDD...???

På forhånd tak
Avatar billede cali1 Mester
18. maj 2013 - 21:58 #1
fortsættes.... end at formattere hdd og starte forfra mente jeg....
Avatar billede jensenjs Juniormester
18. maj 2013 - 22:00 #2
Du skal oprette allokerer (egentlig bare oprette partitionerne)
under eller derefter kan du tildele drevbetegnelser
Avatar billede cali1 Mester
18. maj 2013 - 22:31 #3
Det er jo lige det men kan ikke finde ud af at oprette partationerne, kan ikke lige finde freewaren  til det og kan ikke finde muligheden i windows 7 home basic.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. maj 2013 - 23:34 #4
Skriv diskmgmt i søgefelte ved start og klik på det ikon som vises så kan du arbejde med dine diske!
Højreklik og vælg formatering af de uallokerede derefter kan du højreklikke og vælge drev og sti.
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. maj 2013 - 23:36 #5
menuen start --> højre klik på computer --> vælg administrere    --> diskhåndtering --> højre klik på det ønskede drev --> vælg skift drev bogstav eller sti
Avatar billede cali1 Mester
19. maj 2013 - 02:40 #6
@poko1 - når jeg høreklikke på mit c-drev får jeg ikke muligheden for formatte måske fordi jeg kun har W7 home basic....???
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. maj 2013 - 09:22 #7
Du skal ikke formatere C: drevet, det er dit system drev.

Du skal vælge den/de partitioner der ikke har et drev bogstav.
Avatar billede cali1 Mester
19. maj 2013 - 11:28 #8
Tak jensenjs - ja jeg skal formattere de uallokerede dele af hdd, men det synes jeg ikke jeg kan få muligheden for i den software eller win7 som jeg har prøvet - men muligheden forligger jo også for at det er mig som laver noget galt....
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. maj 2013 - 12:00 #9
Hvis du gør som sadolin1978 skriver

menuen start --> højre klik på computer --> vælg administrere    --> diskhåndtering

Hvordan ser din skærm så ud?

Prøv at tage et screendump med PrtScr (print screen tasten)

sæt det ind i Paint.

Gem det
og upload det på gratisupload.dk
Så giver gratisupload.dk dig et link, kopier det og læg det her på eksperten.

Så kan vi se om der er noget der moske ikke er som det skal være
Avatar billede cali1 Mester
19. maj 2013 - 14:28 #10
Super forslag Jensenjs, værsgo: http://gupl.dk/696528/
Avatar billede cali1 Mester
19. maj 2013 - 15:07 #11
Ups nu fik jeg trykket på noget forkert tror jeg nu er min disk blevet grøn og blevet til dynamisk disk, der er hvis noget der ikke passer, hvordan kommer jeg så tilbage til basic disk igen?
Avatar billede cali1 Mester
19. maj 2013 - 16:37 #12
Prøvede med Easus Partition Manager 7.0.1 - men kan ikke få den tilbage til basic disk.....
Avatar billede cali1 Mester
20. maj 2013 - 20:12 #13
Spm. hævet - har foretaget geninstallation.
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. maj 2013 - 20:51 #14
OK :-)