Avatar billede jepzen Nybegynder
17. maj 2013 - 17:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Savings sidekick i Google Chrome

Google Chrome er begyndt, at skrive følgende hver gang jeg starter browseren:

"Google har markeret Savings sidekick som ondartet, og installationen er blevet forhindret".

Hvad dælen betyder det og kan jeg få Chrome til at holde op med at skrive dette hver gang jeg starter den op?

Jeg kører Windows XP og har prøvet at køre Malwarebytes.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 11:01 #1
Kik i Programmer om der er nogle programmer du ikke selv har installeret - eksempelvis et program der hedder 215 apps.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 14:56 #2
Er det kun i Chrome - hvis der ikke er respons fra Internet Explorer  er det nok fordi at der allerede er lykkes Savings sidekick at installer et tilføjelsesprogram.

Tandhjul - Administrer Tilføjlsesprogrammer ...
Avatar billede jepzen Nybegynder
18. maj 2013 - 15:48 #3
Det er kun i Google Chrome og jeg har været inde i "Instillinger" og "Udvidelser", men der er ikke noget at se.

Det er sket efter jeg har installeret Auslogics registry cleaner, Slimcleaner og Winaso registry optimizer.

Der er ikke nogle nye programmer udover disse.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 17:26 #4
og har prøvet at køre Malwarebytes

Har du opdater programmet, inden du kørte en fuld scan.
http://www.it-artikler.dk/2011/05/31/hjlp-til-at-fjerne-virus-spyware-malware/

Hvis ikke det hjælper så kør Combofix. Programmet skal bare downloades og køres. Det er vigtig at du forinden har deaktiveret dit sikkerhedsprogram. Se listen !!
http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/114351/how-to-temporarily-disable-your-anti-virus-firewall-and-anti-malware-programs/

Hvis computeren ikke opfører sig normalt efter en scan med Combofix så genstart computeren.

En scan med Combofix kan tage en lille time tid, det er vigtig at du ikke afbryder programmet mens det kører - til sidst kommer der en log til syne - så er Combofix færdig med at scanne, kopiere log ind her på Eksperten.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 18:32 #5
Glemte lige et link til Combofix
http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/
Avatar billede jepzen Nybegynder
21. maj 2013 - 18:26 #6
Tak, det prøver jeg :)
Avatar billede jepzen Nybegynder
07. juli 2013 - 20:25 #7
Nå. Nu har jeg bare slettet Chrome og geninstalleret det, og Savings sidekick er væk :) Nogen der vil have point, så læg et svar.
Avatar billede jepzen Nybegynder
05. august 2013 - 17:46 #8
Lukker