Avatar billede lineriber Praktikant
17. maj 2013 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA kode der kan kopiere VBA kode fra Personal VBAProject til filens VBAProject

Hej Eksperter

Jeg har 90 filer som jeg skal have tilføjet en VBA kode i, jeg kalder den "Sub Update()".
VBA koden "Sub Update()" har jeg gemt i min "Personal VBAProject", og nu vil jeg gerne i hver af disse filer have kopieret "Sub Update()" ind i filernes eget VBAProject.

Jeg skal lave en del ens rettelser i de 90 filer, hvilket jeg er ved at skrive/optage en række VBA/Macro koder til, så jeg kan åbne filerne én af gangen, køre koden (som ligger i Personal VBAProject), gemme filen og lukke den.
Men jeg vil gerne have tilføjet ovennævnte process med at få kopieret "Sub Update()" ind i filens VBAProject som en del af min rettelses-VBA-kode.

Kan man på nogen måde skrive en VBA kode der laver nogle ting inde i Visual Basic vinduet??

Mvh
Line
Avatar billede lineriber Praktikant
17. maj 2013 - 11:27 #1
Hov glemte at nævnte at de her 90 filer er excel 2010 filer og jeg arbejder i engelsk version.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. maj 2013 - 12:12 #2
Generelt er svaret: Ja
Avatar billede lineriber Praktikant
17. maj 2013 - 12:24 #3
he he, måske jeg ikke fik præciseret mit spørgsmål, så jeg prøver lige igen:
Kan man på nogen måde skrive en VBA kode der laver nogle ting inde i Visual Basic vinduet, og i såfald er der så nogen der kan hjælpe mig med at skrive koden?
Avatar billede wolfborn Nybegynder
17. maj 2013 - 13:54 #4
Det bedste forslag til dig ville være at bruge "quick replace" oppe i "edit" søjlen ;) Tror ikke der er nogen nemmere udvej, det andet du efterspørger er lidt sværere, det er jo praktisk talt en bot.
Avatar billede lineriber Praktikant
21. maj 2013 - 12:39 #5
Hej Wolfborn

den der "quick replace" er det i Excel eller Visual Basic jeg skal finde den? Syntes ikke lige at jeg kan se den...
Avatar billede lineriber Praktikant
18. juni 2013 - 07:44 #6
Spørgmålet lukkes pga manglende anvendeligt svar.