Avatar billede mshh Nybegynder
16. maj 2013 - 20:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Avanceret cellereferencer mellem ark

Jeg bruger Excel 2010.

I arket "DATA" har jeg en lang adresseliste. Hver række indeholder en række deltageroplysninger - navn, adresse, mail mv. Hver post har et ID i kolonne A (Fra A7:A180).

Jeg skal nu præsentere disse rækker med data i en anden opstilling på arket "Deltageroversigt". Til det brug har jeg lavet formler på arket "Deltageroversigt" hvor den via Lopslag henter de relevante oplysninger i rækken på arket "DATA". Det sker ved at jeg i kolonne A på arket "Deltageroversigt" har indsat mit ID fra "DATA".

Min nye opstilling af disse data fylder dog flere rækker, og derfor skal "ID" i kolonne A ikke ændre sig hver gang jeg skifter række på "Deltageroversigt".

I Deltageroversigt!A3 står id fra Data!A7
I Deltageroversigt!A14 står id fra Data!A8
I Deltageroversigt!A25 står id fra Data!A9
osv.

Det springer således 11 rækker på "Deltageroversigt" hver gang jeg springer én række på Data.

Hvordan laver jeg en formel som kan det - uden jeg manuelt behøver at opsætte referencen?
Avatar billede kim1a Ekspert
16. maj 2013 - 21:20 #1
Er dit ID i Deltageroversigt fortløbende, eller udfylder du det manuelt?

Du kan jo evt. bruge row funktionen. Noget med at når row(første gang med et id)-row(nuværende gang med et id) er større end 11 så +1 i id (forudsat det er fortløbende.
Avatar billede mshh Nybegynder
16. maj 2013 - 21:59 #2
Hej!

Det var fortløbende - men til min oversigt har jeg nu ændret sorteringen på "DATA" til at være alfabetisk efter kolonnen hvori efternavnet står - så nej nu er ID ikke længere fortløbende.
Avatar billede sdh Mester
17. maj 2013 - 08:33 #3
Har du mulighed for at uploade din fil til gupl.dk. Så vil jeg gerne kigge på det.
Avatar billede mshh Nybegynder
17. maj 2013 - 12:48 #4
Hej
Nej det kan jeg desværre ikke da der er mange persondata i filen.
Avatar billede sdh Mester
17. maj 2013 - 14:31 #5
Kan du ikke uploade filen uden data men med formler i stedet?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 08:12 #6
Indsæt denne formel i Deltageroversigt!A3 og kopier nedad:

=IF(MOD(ROWS($1:1)-1;11)=0;OFFSET(Data!A$7;INT((ROWS($1:1)-1)/11););"")

(hvis Dansk Excel, så IF = HVIS, ROWS = RÆKKER, OFFSET = FORSKYDNING og INT = HELTAL).
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2013 - 08:13 #7
Jeg glemte at MOD hedder REST.
Avatar billede mshh Nybegynder
18. maj 2013 - 20:36 #8
-> dkhanknu: Genialt :-)

Det virkede - du skal have point, så læg et svar til mig.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2013 - 07:07 #9
OK.
Hans