Avatar billede baage Nybegynder
16. maj 2013 - 11:55 Der er 3 kommentarer

Oprette FTP mappe på printserver til at scanne dokumenter fra printer til server.

Hej Alle.

jeg har fået en opgave med at skulle opsætte en MFP på en printserver. Brugeren vil gerne have mulighed for at scanne et dokument som så bliver lagt på en delt mappe som PDF på printserveren , så han kan hente det der.

er det nogen der har en løsning på hvordan jeg sætter det op ??
jeg tænker printeren skal kunne scanne til FTP , men det er vel ikke nødvendigt at den skal kunne scanne til netværk, mere så jeg får købt den rigtige.
på forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. maj 2013 - 16:52 #1
Hej.

  Scan til netværk betyder som regel, at den kan tilgås via applikationer som "RemoteScan". Men netværksadgang vil jo være nødvendig under alle omstændigheder for at få den til at snakke med en FTP-server?
  Mange MFP'ere har både mulighed for at scanne direkte til PDF, men også at aflevere det i en mailbox. Har du chekket det?

De bedste hilsner
Avatar billede baage Nybegynder
04. september 2013 - 15:14 #2
CRKrogh .. undskyld at jeg har været så lang tid om at svare.
mit problem er at jeg gerne skulle kunne scanne dokumenter direkte fra min OKI MFP printer til en delt mappe på printserveren, så brugeren kan hente sit dokument derfra, men printeren bliver ved med at sige den ikke kan scanne til mappen, selvom den sti/IP - adresse jeg har angivet på printeren er den rigtige.FTP Brugeren som  jeg skal scanne med er testet og virker.

nogen bud??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. september 2013 - 22:24 #3
Blot en tanke, men hvilken type bruger er det (domain eller loacal hvis det er en M$-dåse)?

Det vil som regel være nødvendigt at angive computernavn/workgroup/domain foran brugernavnet, med mindre du pre-definerer det på FTP-serveren på din printserver.

Når du kommer fra en Windows-maskine til en Windows-maskine i samme workgroup/domain tages denne information automatisk med over. Det vil det jo ikke, hvis du kommer fra en MFP der formodentligt ikke er medlem af noget som helst.