Avatar billede dustie Mester
13. maj 2013 - 10:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

OpenVPN fejlfinding ("no TAP-Win32 adapters")

Jeg forsøger at få OpenVPN sat op i Windows 7, men får denne fejl:

"There are no TAP-Win32 adapters on this system.  You should be able to create a TAP-Win32 adapter by going to Start -> All Programs -> OpenVPN -> Add a new TAP-Win32 virtual ethernet adapter."

Der er en adapter og det hjælper ikke at fjerne den og installere den igen - hverken alene eller hele OpenVPN - fejlen er der stadig. Hvad er der galt?

Server delen virker fint (Android og Linux klienter er på), men bliver snart gråhåret over Windows.
Avatar billede dustie Mester
13. maj 2013 - 11:00 #2
Jeg har som skrevet prøvet at geninstallere (både via overstående metode og ved at ligge OpenVPN ind igen). Det gør ingen forskel.
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2013 - 11:08 #3
Og har du også forsøgt at manuelt fjerne TAP interfacet helt (samt de rester af det der kan være), ikke bare openvpn.
Avatar billede dustie Mester
13. maj 2013 - 11:13 #4
Jeg har afinstallere det via Device Manager og ved hjælp af "tapinstall remove OemWin2k.inf TAP0901". Hvilke rester tænker du på?
Avatar billede chalde Seniormester
13. maj 2013 - 11:18 #5
Hvis der ligger rester i regbasen der kan påvirke efter installationen.

Andre henviser også til at adapteren kan være disabled (men går jeg også ud fra du har prøvet).

Personligt har jeg ikke haft issues med openvpn og win 7 (kører på 3 maskiner med forskellig opsætning pt.), så jeg mistænker at noget andet i din maskine kan påvirke det. Har du haft andre VPN løsninger på maskinen du forsøger på?
Avatar billede dustie Mester
13. maj 2013 - 11:29 #6
Jeg har kun prøvet løsningen du linkede til (ændre config i regdb) uden held. Andet har jeg ikke ændret i reg.databasen. Men som du kan se, så er adapteren installeret og aktiveret:

http://i.imgur.com/vWa6X2H.png

Jeg har ikke andet installeret på computeren og Windows er stort set ny-installeret.
Avatar billede dustie Mester
13. maj 2013 - 11:35 #7
Så vidt jeg ved er der ikke andet installeret. Jeg bruger dog ikke normalt Windows, så måske du kan se om der er noget unormalt her ("Show hidden" er markeret):

http://i.imgur.com/o7MstOv.png
Avatar billede dustie Mester
11. oktober 2013 - 16:23 #8
Lukker. Gider ikke se på ekspertens evige spam mails..