Avatar billede mick Praktikant
12. maj 2013 - 17:59 Der er 3 kommentarer

Wifi driver opdatering-hastighed

Jeg oplever at mit trådløs netværk  bliver langsomt hvis der kobles  3-4 pc'ere på samtidig.
De 3-4 pc'ere  downloade ikke stor filer, men streamer  fra youTube eller på facebook.

Efter input fra en bekendt skyldes det muligvis at en af pc'erene ikke har opdateret  deres wifi streamings driver og derfor trække hastigheden ned for de andre pc'ere, da den laveste fællesnævner er gældende m.h.t WIFI hastighed.

Mit spørgsmål er  om det er og  en opdatering  af WIFI driver som i dag køre 54 Mbps  til noget højere vil afhjælpe mit problem. Hæng mig ikk op på det, men jeg fik at vide at man kunne opdatere WIFI driver til NMT 360??.
Avatar billede milter Ekspert
12. maj 2013 - 21:58 #1
Streaming kan altså godt sluge en hel del, og hvis der så samtidig er 3-4 på samtidig, vil hastigheden gå ned i forhold til, når kun en enkelt er på nettet. Der er kun en vis båndbredde til rådighed, og den skal deles mellem alle computerne.

Hvilken forbindelse har du, dvs, fra hvem og hvor stor hastighed?

Hvordan kobles computerne på forbindelsen, dvs. trådløst eller med kabel?

Hvad mener du med en "WIFI driver til NMT 360"?

Hvad resultat får du mht. up- og download, hvis kun een computer er på nettet med kabel til routeren?
Avatar billede mick Praktikant
17. maj 2013 - 20:54 #2
TDC:
Download: 7,34 Mbit
Upload:  0,72 mbit

Alle computer kobles på via trådløst netværk.
Avatar billede milter Ekspert
17. maj 2013 - 21:48 #3
Hvilke up- og downloadhastigheder lyder dit abonnement på?

Hvis de 7,34 Mbit er målt med 1 computer kablet til routeren, så kan du ikke forvente, at 3-4 computere på nettet samtidig trådløst kan afspille YouTube uden problemer.