Avatar billede Lars8960 Mester
12. maj 2013 - 11:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke starte på Win 7 Pro. x64

Da jeg slukkede min PC i forgårs, blev der automatisk lagt opdateringer ind og maskinen slukkede herefter automatisk.
Om morgenen skete der det, at opstarten stoppede ved load af win 7. Blinkende cursor på sort skærm.
Jeg genstartede så med "Hirens Boot CD", og valgte
"Boot from hard drive (Windows Vista/7/2008 or XP). Herefter fortsatte min maskine opstart som normalt.
Her til morgen skete det samme igen. Jeg gentog ovennævnte procedure med efterfølgende opstart.
Men det kan vel ikke være meningen at denne procedure skal fortsætte fremover ;-)
Hvad mangler jeg at gøre for at få en normal opstart?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2013 - 13:23 #1
Prøv at systemgendanne til før du hentede opdateringerne.
Når de så dukker op igen, så vælg brugerdefineret og tag dem en af gangen med en genstart i mellem og prøv om den så vil.
Avatar billede Lars8960 Mester
13. maj 2013 - 10:52 #2
Med hjælp fra blandt andet dig, 220661, har jeg for nylig udskiftet til en 2 TB HD ;-) Jeg har nu set, at systemgendannelse desværre ikke har været sat til på mit c-drev. Derfor har jeg ikke nogen systemgendannelse.
Jeg har forsøgt at køre Windows eget rep program. Programmet fortæller godt nok at det har rettet visse fejl, men jeg kan stadig kun starte op ved at anvende Hirens, som angivet ovenfor.
Så jeg er stadig ude på dybt vand.
Avatar billede Lars8960 Mester
14. maj 2013 - 00:29 #3
Mon der er en ekspert som kan hjælpe mig med løsning af mit problem?
Avatar billede egmose Novice
14. maj 2013 - 18:48 #4
Forstår jeg rigtigt at du kan starte windows helt med hirens? Har du prøvet at starte i fejsikret tilstand UDEN hirens?

Hvis ikke så prøv det :)

Her kan du evt. køre en check disk og se hvad den fortæller dig:
Windowstast+r, skriv CMD tryk enter, skriv chkdsk /f tryk enter.

Har du din windows skive?
Avatar billede Lars8960 Mester
15. maj 2013 - 00:15 #5
Genstartede PC i fejlsikret tilstand. Windows-filer blev indlæst, men så skete der ikke mere. Efter nogle minutter slukkede jeg pc og startede med Hirens.
Så skete der følgende helt automatisk:
Kontrollere filsystemet på c:
Filsystem NTFS.
Disknavnet er .
(bemærkning: der er her ikke angivet noget disknavn men blot et punktum)
Chkdsk kontrollerer filer:
0 beskadigede filer, 2 EA poster behandlet, 101 genfortolknings poster behandlet.
Indeks fuldført
Sikkerhedsbeskrivelse: (Her kørte en del på skærmen, men det forsvandt før jeg kunne nå at læse dette.)

Herefter blev Windows 7 genstartet fuldstændigt på Harddisk assisteret af Hirens CD.

Jeg kan også bekræfte at jeg er i besiddelse af en Cd med win 7 professional.
Avatar billede Lars8960 Mester
17. maj 2013 - 10:51 #6
Desværre er jeg ikke kommet ud af mit dilemma. Kun Hirens CD kan jeg starte win7 med.

Mon der er andre løsninger end at geninstallere alt, hvad der er på mit c-drev?
Jeg ville gerne have givet flere point for et godt svar, men det kan man vist ikke give.
Avatar billede Lars8960 Mester
27. maj 2013 - 14:29 #7
Jeg har nu selv løst problemet med opstart!
Da jeg kontrollerede boot-sekvensen fandt jeg at USB Flashcard readers stod som de første 3 søgemuligheder.Sekvensen er nu rettet således at 1 står til CD/DVD drev og 2 står til HDD med Windows installeret. Så nu kører det hele perfekt.