Avatar billede lurup Ekspert
10. maj 2013 - 17:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

outlook og Gmail

Kender et ældre ægtepar der har en ønske.
Manden bruger gmail og har en gmail konto som de begge bruger.
Konen vil bruge samme konto men vil læse/skrive fra Outlook 2007.
De bruger hver der pc
Kan de arbejde sammen ???
Hvordan ??
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 17:29 #1
Avatar billede lurup Ekspert
10. maj 2013 - 17:42 #2
Dav igen......*s*

Jeg er mere til et eller andet med at oprette en IMAP konto i outlook hvor gmail er...
Efter jeg har lavet opsætningen og kopieret alle mapper skal den efterfølgende selv synkronere
Avatar billede gonice Nybegynder
11. maj 2013 - 15:59 #3
Det burde da også kunne lade sig gøre med POP mail aktiveret.
Manden bruger Gmail som normalt, og konen modtager og sender med POP til outlook.
Ved opsætning husk at trykke behold Gmails kopi i indbakken.
Der findes guide til opsætningen her: https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?rd=1
Avatar billede lurup Ekspert
11. maj 2013 - 16:26 #4
Pop3 vil ikke dele sendt post..
Mener Imap gør det ????? Ellers hvad ??
Avatar billede gonice Nybegynder
11. maj 2013 - 16:59 #5
Hvis det er vigtigt med sendt post, vil jeg nok også vælge IMAP, da imap med Gmail også synkronisere sendt post (ihvertfald da jeg sidst brugte det). Så vidt jeg husker skulle det ikke være særlig svært at sætte op, hvis man følger guiden jeg linkede til før.
Avatar billede lurup Ekspert
14. maj 2013 - 15:06 #6
TAk
Svar lige gonice
gonice
Avatar billede gonice Nybegynder
14. maj 2013 - 16:13 #7
Hermed svar, håber det lykkedes.