Avatar billede Tetris_prime Nybegynder
09. maj 2013 - 23:14 Der er 3 kommentarer

Streaming Tv signal via internettet tv til tv?

Hey Eksperten.dk!

Jeg har det problem at jeg bor i mit kolonihavehus store dele af årets 12 måneder.

Det er der sådanset ikke noget galt i, men i min rigtige lejlighed har jeg samtidigt en kabel-TV løsning leveret af et gammelt sløjfeanlæg fra Yousee (Så jeg har derfor alle tænkelige kanaler). Derfor kunne jeg godt tænke mig at få mit tv-signal med mig ned i mit kolonihavehus, hvilket jeg ikke kan regne ud hvordan jeg skal gøre.

Jeg har så fundet et produkt ved navn Slingbox pro-HD, hvilket lød som noget af det rigtige, men nu bliver jeg så i tvivl, fordi jeg egentlig bare skal have et produkt der sender det uforarbejdede signal til en modtagerboks over internettet. Der er alle tænkelige tunere i begge mine tv'er, og derfor syntes jeg det virker som noget af et system, bare for at streame en smule HD tv.

PS. jeg har 4G LTE i min kolonihave som altid ligger på 25/10 og en stabil 40/5 hjemme hvor boksen skal streame fra, hvilket Slingbox siger burde være rigeligt.

På forhånd mange tak!

Venlig Hilsen
Lars Hansen
10. maj 2013 - 09:50 #1
... hvis du ønsker at ta' signelet/billedet+lyd fra (hjemme)TV, så skal det jo være tændt hele tiden ???
Avatar billede m_soender Nybegynder
10. maj 2013 - 10:53 #2
Slingboxen gør det som du ønsker, men du vil selvfølgelig være begrænset til at se dine tv programmer på din bærbare hvorpå du har slingbox applikatioinen kørende, altså klient delen.

Har du været inde og se om ikke yousee tilbyder dig dine kanaler via internettet, men at man kan logge ind på deres side og se noget af live indholdet direkte uden at skulle betale ekstra for det.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
10. maj 2013 - 12:08 #3
hvorfor ikke bare bruge yousee web tv ?