Avatar billede PapaDoc Nybegynder
09. maj 2013 - 21:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

YouTube/Flash Player fryser efter nøjagtig 5 min og 10 sek.

Hej Eksperter,

Jeg har for nyligt fået et underligt og irriterende problem. Når jeg ser video på YouTube fryser billedet, men ikke lyden, efter nøjagtig 5 min og i nøjagtig 10 sek. Dette gælder uanset hvilken video, der er tale om. Hvis jeg fx starter en video, og "spoler" frem til 10 min. inde i videon, fryser den 5 min. efter dette tidspunkt. Dette er meget konsekvent og sker ved hver eneste video uden undtagelse.

Problemet opstår kun, når jeg bruger YouTube på Internet Explorer, men ikke fx Google Chrome.

Da problemet kun opstår i IE, men ikke Google Chrome, og det kun er billedet, fryser og ikke lyden, og at det gælder uanset hvor meget jeg spoler frem/tilbage, tror jeg ikke, at det er min internethastighed, der er problemet (som i øvrigt er på 50/5).

Jeg har uden held prøvet følgende.
* Opdatering af Adobe Flash Player til den nyeste version
* Sletning af midlertidige internetfiler og cookies i IE
* Deaktivering af Firewall/antivirus
* Afinstallation og geninstallation af Adobe Flash Player
* Har kørt CC-cleaner + Reg.pro + System Optimizer
* Opdatering af grafikkort og installation af nyeste driver fra Nvidia

Oplysninger om system og browser:
* Windows 7 Home Premium 64-bit
* Internet Explorer 9.0.15 (har afinstalleret IE 10, jeg ikke var glad for denne)

Håber, at I har en hurtig fix :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
09. maj 2013 - 22:12 #1
Jeg havde lign. problemer på et tidspunkt.
Jeg brugte 64-bit udgaven af IE9
Jeg skiftede til at bruge 32-bit udgaven, det løste problemet for mig.

Hvorfor det hjalp, og om det løser problemet for dig, aner jeg ikke. Men jeg har ingen problemer ved at bruge 32-bit udgaven.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
09. maj 2013 - 22:37 #2
Hej Vejmand,

Tak for svaret.

Men jeg tror dog, at Window - eller i hvert fald min computer - bruger IE 32-bit som standard. Man kan nemlig vælge tre forskellige IE:

Internet Explorer
Internet Explorer (64-bit)
Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer)

Så jeg går ud fra, at den førstnævnte er 32-bit? Men jeg har dog for en god ordens skyld prøvet med alle tre, og oplever samme problem på alle tre.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 23:27 #3
Prøv at have joblisten åben når du kigger video, og se om der er et eller andet der bare meget pludseligt bruger alt pc kraften.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
09. maj 2013 - 23:54 #4
Jeg tvivler stærkt på at det er tilfældet, da problemet ikke opstår i Google Chrome, og at det kun opstår præcist efter 5 min efter start af en video og varer nøjagtig 10 sek, og kun én gang pr. video uanset længde, Det er også som nævnt kun billede, men ikke lyd, det fryser. Med billede mener jeg selve videoen, da jeg sagtens kan bruge musen og andre programmer i de 10 sekunder (hvis videoen ikke er i fuldskærm).

Men jeg vil undersøge det, om ikke andet, så for at udelukke det :-)
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
22. september 2013 - 16:13 #5
Lukker denne uden løsning.