Avatar billede jepzen Nybegynder
08. maj 2013 - 18:32 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

AVG ikke længere gratis?

Jeg har i lang tid benyttet AVG antivirus, men når jeg åbner AVG, så skriver den pludselig at min prøveversion vil udløbe om 29 dage.

Hvad?

Er det ikke længere gratis?

Skal jeg så vælge Avast eller Antivir istedet for?
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2013 - 19:01 #1
Hvornår har du installeret den?

Du er nok kommet til at downloade den forkerte version eller på eller andet tidspunk klikket det forkerte sted.

Der fås stadig en gratis version, men du bliver nok nødt til at afinstallere den nuværende og så installere den gratis. Linket er her:

http://www.avg.com/eu-en/free-antivirus-download

Pas på, at du vælger den med teksten: [I]AVG AntiVirus FREE 2013[/i]
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 20:08 #2
milter har ret. AVG findes stadig som freeware. Har selv lavet den samme bommert med Avast. Det kan have noget at gøre med den måde de stiller det op på, jeg tror det er hensigten at man skal trykke på prøve versionen.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2013 - 20:10 #3
Milter:
Tror du ikke man skal bruge enten den tool som Avg har eller Revo Uninstaller, for at være sikker på at alt fra den gamle installation er helt væk?
Avg remover:http://www.avg.com/us-en/utilities
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2013 - 20:18 #4
Kunne måske frygte at ved almindelig afinstallering gemmes nogle oplysninger fra gammel installation i registreingen som bliver "genanvendt" når man installerer igen.
Dette har jeg oplevet i hvert fald med andre programmer.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2013 - 20:35 #5
#3
Det er altid godt at bruge Revo eller lignende, for ikke at  samle på junk files, som i bedste fald bare fylder op, men i værste fald laver koks.
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2013 - 22:06 #6
Jeg ved ikke, om AVG efterlader en streng i registreringsdatabasen, som kan vanskeliggøre fuld afinstallation af den gamle.

Jepzen skriver, at prøveversionen vil udløbe om 29 dage, dvs. at "fejlen" må være sket i går. Hvis hans installation er ældre, må det betyde, han er kommet til at klikke på et "Ja tak" til at prøve betalingsversionen.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
08. maj 2013 - 22:36 #7
http://www.avg.com/eu-en/utilities

deres eget afinstallitionsprogram  skulle virke fint
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 10:23 #8
#5 Hvis jeg ikke kan finde en tool til at fjerne et program bruger jeg altid Revo Uninstaller free til det.

#6 Ja det kunne jo være han på en måde er blevet lokket til det ;-)

#7 Det kunne jeg også forestille mig det gør, og derfor lagde jeg det samme link tidligere i tråden (#3).
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2013 - 12:28 #9
Desværre er det kun Revo pro som kan køre på windows8 64bit, og 39.25$ finder jeg er for dyrt. Free iObit uninstaller er lige så god, men jeg synes bedre en Revos brugerflade, den er mere overskuelig. Men kan man ikke bruge Revo så prøv iObit http://www.iobit.com/advanceduninstaller.html
Nb.pas på flueben og accept af endet software. Programmet hører til gruppen Advanced system care, som gør meget for at lokke brugeren til at acceptere installation af helt andre programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 12:36 #10
#9 Ja der findes et hav af programmer man ikke bør få på sin pc. Så har man muligheden, så vælg brugerdefinerede indstillinger, og følg med stille og roligt på skærmen når man installerer programmer der er downloadet fra nettet.
På den måde har man en mulighed at kun installere det man reelt ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2013 - 13:01 #11
Installerede Revo Portable for at se lidt på den, og fik så muligheden for at købe Revo pro med 50% rabat                                    altså til 120 Kr. og så slog jeg til:
http://www.revouninstaller.com/freeinstall_thankyou.html
Avatar billede jepzen Nybegynder
10. maj 2013 - 22:25 #12
Tak for responsen folkens. Det viser sig at jeg har klikket på noget lokkemad, der har poppet op, men nu har jeg kørt noget der hedder AVG Downgrade og har fået den gratis version tilbage.

Hvis nogen vil have point så læg et svar :)

Til andre: Pas på med at klikke på denne popup fra AVG:

http://www.avg.com/ww-en/faq.num-5169

Det er IKKE gratis :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 08:20 #13
Svar (til deling med andre i tråden)
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2013 - 10:45 #14
Og et fra mig.