Avatar billede casablanca Seniormester
08. maj 2013 - 17:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

pc gået i blåt

jeg har fået et problem med min pc, efter at jeg på nettet fulgte en anvisning i at lave en profil på sin pc.
Da jeg efterfølgende startede windows, kom der, som ventet, to logins. Problemet var bare, at der ikke skete noget, når jeg trykkede på nogen af dem. Derimod virkede det, når jeg startede op i sikkerthedstilstand (?)
Jeg valgte derfor at slette profilen på sædvanlig vis.
Men nu vil min pc slet ikke gå ind på windows efter opstart. Den starter normalt med startskærm og velkommen m.m., men så går det hele efterfølende bare i blåt, dvs. hele skærmen er bare blå. Jeg kan godt komme på windows normalt i sikkerthedstilstand.

Er der nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2013 - 17:50 #1
Har du prøvet at systemgendanne til før problemet opstod?
Avatar billede casablanca Seniormester
08. maj 2013 - 19:17 #2
Nej, har jeg ikke prøvet endnu. Ville først bare finde ud af, hvordan og hvor den fejl evt. kunne ligge. Har en fornemmelse af, at det ikke vil hjælpe at systemgendanne.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2013 - 20:04 #3
Og hvad begrunder du denne formodning på?
Du kan jo altid gå tilbage hvis det ikke virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2013 - 20:05 #4
Du kan systemgendanne fra fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved det.
Avatar billede casablanca Seniormester
08. maj 2013 - 20:25 #5
ok. jeg kan da godt lige prøve systemgendannelse, når jeg kommer hjem senere. Kan da håbe.
Avatar billede casablanca Seniormester
08. maj 2013 - 23:28 #6
Fantastisk. Lige kommet hjem og gendannede som du rådede til. Og det virker igen. Du er dagens helt her. Tusind tak. Vil du lægge et svar, så skal du få mine points :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 06:32 #7
Tak for det. Lægger et svar til lukning.
Avatar billede casablanca Seniormester
09. maj 2013 - 12:12 #8
Meget nedslående. Men det hjalp alligevel ikke. Da jeg tændte pc i moges var problemet der. Kan faktisk kun starte pc normalt åbenbart, når jeg først har gendannet. Så kører det så indtil jeg slukker og starter igen, hvor så problemet er der igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 12:20 #9
1:Prøv at køre din pc ned i dvale i stedet for at lukke helt ned.
Kunne måske være at det kan udsætte en geninstallation.

2:Der er et par værktøjer man kan køre.
Chkdsk tjekker disken for fejl
Og sfc /scannow undersøger og udskifter systemfiler

3:Prøv engang når du vil starte i fejlsikret tilstand at vælge "sidste konfiguration da systemet virkede", og se om det løser dit boot problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 12:22 #10
Avatar billede casablanca Seniormester
09. maj 2013 - 13:59 #11
Det med dvale-løsningen, synes jeg ikke er tiltrækkende. Så hænger geninstallationen bare over hovedet på mig som et Damokles sværd.

Jeg kørte sfc/scannow og tilsyneladende kan jeg nu starte/genstarte pc uden problemer. Men min firefox ser mærkelig ud nu. Om det er det ene eller andet som er årsag, ved jeg ikke. Men kan vel så bare reinstallere firefox, hvis det skulle være det eneste problem.

Nu vil jeg lige prøve at lave lidt forskelligt på pc og se om problemet dukker op igen. Så vender jeg tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 14:04 #12
Det er i orden.
Hent Revo Uninstaller free og fjern Firefox:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg Firefox og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc, og installer er frisk Firefox
Avatar billede casablanca Seniormester
09. maj 2013 - 16:48 #13
Jeg er først på min pc senere i aften, efter fyraften, men jeg kørte den sfc /scannow du anbefalede. Derefter ccleaner og en omgang med min registry mechanic. De sidste flere gange, hvor jeg kørte cccleaner og reg mech., virkede pc igen ikke efter genstart. Men jeg prøvede efterfølgende et par genstarter, og det så fint ud.
Jeg fjernede så den havarerede firefox efter din anvisning. Nu fungerer den.
Lavede derefter et nyt gendanelsespunkt, hvis der skulle ske noget, så jeg i det mindste kan gå tilbage til et punkt, hvor bare lidt mere virker nu.
Inden jeg tog på job, satte jeg malware scanner til at køre en tur også. Den var så ikke færdig, da jeg gik.
Er spændt når jeg kommer hjem, hvordan systemet fungerer.
Så nu er det hjem og lave et par genstarter og så krydse fingre for, at stormen er drevet over.
Vender tilbage til dig med rapport :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 17:00 #14
Det er fint :-)
Fortsætter det med at fungere kan du bare lukke med det svar jeg lagde i #7
Avatar billede casablanca Seniormester
09. maj 2013 - 23:24 #15
fungerede perfekt da jeg kom hjem.
Så jeg lukker spørgsmålet og takker dig endnu engang for din store hjælp. Virkelig glad for :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 23:28 #16
Velbekomme.