Avatar billede MolleBarb Nybegynder
08. maj 2013 - 14:21 Der er 1 kommentar

Enter som TAB

Som overskriften siger så har jeg nogle problemer med at få lavet "Enter"-knappen om til en"TAB"-knap på en given hjemmeside jeg er i gang med at lave. Funktionen skal være gældende for hele siden.

Jeg har læst mig til en masse ting og sager der burde virke, men det gør det bare ikke. FX:

HTML-koden:
<body onkeydown="EnterToTab()">

JavaScript-koden:
function EnterToTab()
    {
        if (window.event && window.event.keyCode == 13)
            {
                window.event.keyCode = 9;
            }
        alert(keyCode);
    }

Note: keyCode 13 burde være ENTER knappen og keyCode 9 burde være TAB knappen.

Jeg har sat alert(keyCode) til for at se om der bliver fanget noget input og det gør der ikke.

Jeg ønsker at få et så simpelt resultat som det er muligt. Jeg ønsker et resultat der virker på den nyeste version af IE, Mozilla Firefox, Chrome, Safari og Opera.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2013 - 22:19 #1
Maaske faar du bedre svar i JavaScript kategorien:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/