Avatar billede KHHP Juniormester
06. maj 2013 - 17:15 Der er 3 kommentarer

Antivirus til server

Hej
Jeg har netop bygget mig en ny PC, som skal fungere som min server, hvor jeg vil lave lidt forskelligt, såsom AD, WDS, DNS, DHCP, webserver, Hyper-V osv., men jeg mangler lige et godt råd omkring hvad jeg skal vælge som antivirus.
Maskinen kommer til at køre Windows Server 2012 Standard Edition og jeg mangler derfor et antivirus-program der helst skulle være gratis. Dette kan man så vidt jeg ved ikke få uden at komme ud i de skumle hjørner af internettet og derfor må jeg jo købe et program til min server.
På min arbejdsplads bruger vi software fra Norman, men jeg har oplevet at det ikke kører så godt på Windows 8, så derfor antager jeg at det er samme problem med Windows Server 2012.
Er der nogen der kan anbefale mig et fornuftigt antivirus-program til min server, som jeg ikke skal betale en bondegård for og helst et hvor det er engangsbetaling, hvis det findes.
Avatar billede jjam Juniormester
06. maj 2013 - 17:51 #1
avast ?
Avatar billede KHHP Juniormester
06. maj 2013 - 18:00 #2
Ja, men her skal jeg købe en pakke med licens til 5 computere. Jeg skal kun bruge 1 licens til 1 server og ikke andet. Så det ser ikke ud til at avast kan bruges.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. maj 2013 - 20:23 #3
Vi har benyttet TrendMicro, men om det licenseres en ad gangen ved jeg ikke.