Avatar billede AOT1977 Nybegynder
05. maj 2013 - 20:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tæl antal pladser

Jeg har en tabel men felretne id, plads, navn og point

plads indeholder tal der oplyser om det er 1 plads 2 plads osv
navn indeholder navn

Jeg har prøvet dette:
SELECT navn, COUNT(plads) AS antal FROM point GROUP BY navn ORDER BY antal DESC

det virker men jeg få ikke det jeg vil havde

det jeg vil havde er:

navn  antal 1.pladser  antal 2.pladser  antal 3.pladser  antal 4.pladser
lis              2                        3                  4                        9
kim            3                        2                  1                        6

Hvad mangler jeg eller er det noget helt andet jeg skal lave?
Avatar billede Syska Mester
05. maj 2013 - 21:07 #1
Overstående kan du ikke som jeg lige ser det ... med mindre du "opretter" de columns i dit udtræk, men det virker ikke specielt dynamisk, og det tror jeg ikke du vil.

Du kan dig få det ud i rows ved også at lave en GROUP BY på plads og så kan du i din Business logic gruppere på navn og på den måde vende dine rows til columns.

Men mon ikke en anden, har en awesome ide jeg ikke lige har tænkt på :-)

mvh
Avatar billede AOT1977 Nybegynder
05. maj 2013 - 22:04 #2
HOV skullle havde været under mysql

lukker her

her er nyt http://www.eksperten.dk/spm/980793
Avatar billede AOT1977 Nybegynder
05. maj 2013 - 22:05 #3
'