Avatar billede koden Novice
03. maj 2013 - 12:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Clone en virtual server i vmware

Jeg har lavet en virtual win 2003 standard 32 bit server fra bunden og installeret div. programmer på den.
Den er sat op som DC.

Nu vil jeg gerne lave en makker magen til.

Kan jeg nemt clone den første server og blot give den nye andet navn og ip?

Eller er der noget sysprep og andre ting der skal udføres?
Avatar billede escape4ever Novice
03. maj 2013 - 13:46 #1
hej

du kan godt bruge sysprep så er den ihvertfald som den anden hvis du bruger clienter, ved ikke om roler og sådan noget de kommer med hvis du bruger sysprep mod servere men det tager heller ikke så lang tid hvis det kun er DC, har dog før oplevet at det fejler med clienter og nogle programmer hvis du køre igennem det.

du kan også lave en afbildning igennem vmware men så kan du risikere at de får samme MAC adresse så det vil jeg ikke anbefalde.

/escape4ever
Avatar billede koden Novice
03. maj 2013 - 15:00 #2
tak.. send et svar.
Har andetsteds hørt at det er bedre at starte forfra... specielt med en DC.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. maj 2013 - 15:21 #3
Jeg ville ikke forsøge at clone maskinen, når den er konfigureret som DC. Det vil kun give dig problemer senere hen, så jeg vil klart anbefale dig at konfigurere din næste DC fra bunden også.

Jeg ved ikke om det er aktuelt i dit scenarie, men du bør også huske på at det er en rigtig dårlig idé at tage snapshots af dine DC's. Der er næsten garanti for problemer hvis du reverter en DC til et tidligere snapshot.
Avatar billede koden Novice
03. maj 2013 - 15:35 #4
hej spotgun.. lige hvad jeg har fået at vide...
Avatar billede escape4ever Novice
06. maj 2013 - 13:12 #5
hvis du er usikker så lad være eller i dit tilfælde start forefra :) et lille råd fra hjertet eller ....

anyway her er et svar fra mig
/escape4ever